"מפלצת": בפלורידה נערכים לסופת הוריקן

כוננות גבוהה בפלורידה בעקבות הוריקן "מייקל" העוצמתי שצפוי להכות מחר. החזאים מעריכים כי מהירות הרוחות תהיה הרסנית במיוחד. מושל פלורידה הכריז מצב חירום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הוריקן מהחלל (צילום: שאטרסטוק)

שוב חשש לאסון מזג אוויר גדול בארה"ב: בפלורידה שבארצות הברית נערכים הבוקר (שלישי) לבואה של סופת ההוריקן "מייקל", ההולכת ומתעצמת באוקיינוס האטלנטי וצפויה להגיע לחוף הצפון-מזרחי של פלורידה מחר. החזאים מזהירים כי מהירות הרוחות שתביא איתה סופת ההוריקן עלולה להגיע ל-179 קמ"ש.

תושבים באזור ממגנים את בתיהם ורוכשים ציוד רב בחנויות. הסופה תעבור בדרכה לפלורידה בחלק המזרחי של מפרץ מקסיקו, ועל פי הערכת החזאים, המים שחמים יותר באזור זה, עלולים בהחלט להעצים אותה לפני הפגיעה בחוף.

במחוז אסקמביה בפלורידה הזהיר הלילה השריף דייוויד מורגן את התושבים שהחליטו להישאר בבתיהם ולא להתפנות למרות האזהרות, כי כוחות ההצלה לא יוכלו להגיע אליהם במהלך הסופה. "אם אתם מחליטים להישאר בבית ועץ נופל עליו או שהוא יוצף – אף אחד לא יוכל להגיע לעזור לכם", אמר במסיבת עיתונאים.

מושל פלורידה ריק סקוט כינה את הסופה "הוריקן מפלצתי" והכריז על מצב חירום ב-35 מחוזות במדינה, מהפנהאנדל ועד טמפה ביי. הוא קרא לצוותים הסיעודיים בבתי החולים ובבתי תושבים לעשות כל שביכולתם כדי להבטיח את שלומם של זקנים וחלשים.

כשהוריקן "אירמה" היכה בפלורידה בשנה שעברה נהרגו 14 בני אדם כשהחשמל ומערכת המיזוג בבתי אבות הפסיקו לעבוד. "אם אתם אחראים על מטופל כלשהו, אתם אחראים על המטופל. טפלו בו", אמר סקוט בניסיון למנוע אסון כזה שוב.

תושבים רבים מציבים שקי חול כדי להגן על בתיהם מפגעי הסופה ועומדים בתור לקנות גז ומצרכים כשהם מרוקנים את החנויות. ראש העיר אפלצ'יקולה, ואן ג'ונסון, אמר כי הרשויות המקומיות צופות נזק משמעותי, והזהיר כי הסופה הזו "עלולה להיות הגדולה ביותר שראיתי ב-59 שנות חיי".

משרד השריף של מחוז ווקולה הודיע, כי המקלטים לא ייפתחו משום שמדובר בסופת הוריקן חזקה כל כך שהמקלטים הקיימים לא יוכלו לעמוד בה, ולכן התושבים באזור נקראים להתפנות. "הסופה עלולה להיות סופה בקנה מידה היסטורי", הזהיר.

גם במדינת אלבמה נערכים לפגיעת ההוריקן, והחשש שם הוא מהפסקות חשמל שיגרמו בעצמן לנזקים. החזאים הזהירו כי ייתכנו גם סופות טורנדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר