6 שוטרים על בן 13 אחד

הורים כועסים: 'הילד שלנו נגרר ע"י שוטרים לסמטה והוכה'

רכיבה מסוכנת של ילד חרדי על אופניים חשמליים ליד ביתו, הסתיימה בתחנת המשטרה. בני משפחת הילד טוענים ל"כיכר השבת": "הוא מירר בבכי קורע לב, אך נאזק בידיו ונעצר • צפו בתיעוד (חרדים)

צפו בתיעוד מהאירוע (באדיבות המצלם)

התאונה בה נהרג לאחרונה הנער ארי נשר בן ה-17 בעת שנסע על אופניו החשמליים, העלתה לסדר היום את הסיכון שבנסיעה זו, לרוכב ולהולכי הרגל, והובילה לשורת הצהרות על תקנות חוקיות שיסדירו את התחום הפרוץ - אך גם הציפה מקרה אחר, חמור, שאירע לפני כמה חודשים לילד חרדי שנסע על אופניו סמוך לביתו.

יוחנן א. רכב אז, ביום שישי, ערב שבת פרשת בהר, על הכלי החשמלי ליד מקום מגוריו בשכונת חומת שמואל (הר חומה) שבירושלים. לפתע הגיחה מולו - בניגוד לכיוון התנועה - ניידת משטרה, שלושה שוטרים יצאו ממנה וביקשו ממנו לעצור ולהציג תעודת זהות או לומר את מספר הת.ז. שלו.

כשהילד אמר להם כי הוא רק בן 13, ואיננו זוכר את מספר הזהות שלו בעל פה, הודיעו לו השוטרים כי בכוונתם להטיל עליו קנס כספי על נהיגה בגיל זה וללא קסדה.

לדבריו, בשלב זה השוטרים החלו לבצע חיפוש בכל אברי גופו, כביכול מדובר בפושע מסוכן, זאת משום שהם הבחינו באקדח צעצוע שמבצבץ מהתיק שהיה על האופניים החשמליים שלו.

שני אחיו שחלפו במקום הזעיקו לשם גם את אביהם, וזה לטענתו התחנן בפני השוטרים כי לא יעצרו את בנו והוא מיד ירוץ הביתה להביא להם את תעודת הזהות שלו, אך ללא הועיל: הם התעקשו לקחת את הילד לתחנת המשטרה.

אזוק. הילד המפוחד

יוחנן, שפחד ופרץ בבכי, סירב להיכנס לניידת ולהילקח לתחנת המשטרה, והחל להימלט מהשוטרים תוך שהוא מסכן את חייו בחציית כביש סואן, אך השוטרים שהזעיקו תגבור הצליחו להשיג אותו, גררו אותו לסמטה סמוכה, שם לדברי בני המשפחה הם היכו אותו.

"גם כשעוברי אורח מזועזעים בקשו מהשוטרים להרפות מהילד", מתאר ל'כיכר השבת' אחד מקרובי המשפחה, "הם לא ריחמו עליו ואחד מהם אפילו אזק(!) את ידיו. בסוף יוחנן נלקח על ידי שישה(!) שוטרים אל הניידת, בדרכה לתחנת 'עוז', תוך כדי שהוא ממרר בבכי קורע לב".

יצוין, כי אחיו של הילד, ששירת עד אותו היום כמתנדב באותה תחנת משטרה, ביקש מהשוטרים להזדהות, אך לדבריו הם סירבו. בעקבות כל המתואר, שכרה משפחתו של הילד את שירותיו של עו"ד רון אלמגור, שהגיש תלונה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) נגד התנהלות השוטרים באירוע זה.

הפנייה למח"ש בדרישה לפתוח בחקירת השוטרים (סריקה)

בני המשפחה אף הציגו ל"כיכר השבת" מסמכים המוכיחים לכאורה כי ההתנהגות המתוארת של השוטרים כלפי הילד, גרמה לו לפגיעה נפשית חמורה, והוא אף הופנה בעקבות כך לטיפול פסיכולוגי על ידי רופא המשפחה.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שוטרים שהיו במקום, הבחינו בנער רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, זאת בניגוד לחוק, וכי הוא אינו חובש קסדה, ובכך מסכן את חייו ואת שאר משתמשי הדרך, וביקשו למנוע המשך נסיעתו, כחלק מאכיפת החוק".

"הנער סירב בתוקף לשתף פעולה עם השוטרים, והזעיק למקום את בני משפחתו, שניסו להכשיל את השוטרים בכך שטענו שגילו של הנער מתחת לגיל 13, וסירבו להציג אמצעי מזהה לבקשתם של השוטרים, כאשר בבירור זהותו בשלב מאוחר יותר התגלה כי הינו מעל גיל זה".

"בנוסף לכל זה, הנער החזיק ברשותו אקדח אוויר ותרסיס גז פלפל, אותם ביקשו השוטרים לתפוס ולברר את פשר החזקתם".

"בשלב זה החל הנער להימלט רגלית לעבר הכביש, גרם לאוטובוס ובו נוסעים, ולרכבים נוספים, לבצע בלימות חירום, ובכך סיכן פעם נוספת את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. לאחר מרחק קצר הוא נתפס ונעצר ע"י השוטרים, והובא לחקירה בתחנה יחד עם אביוי שהכשיל את השוטרים בביצוע תפקידם".

"צר לנו כי משפחתו של הנער בחרה לא לשתף פעולה עם השוטריםי שביצעו את עבודתם תוך שמירה על חייו של הנער ומשתמשי הדרך. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה גם בקרב רוכבי אופניים חשמליים, בכל זמן ובכל מקום, במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר