גרסת העצור

האברך שנעצר בהכנסת ס"ת: "אמרתי לו 'אל תדחוף אותי'"

יואל הרשקוביץ, אברך חסידי מבורו פארק שנעצר במהלך תהלוכה לא מתואמת בשכונה, סיפר בראיון ל'ניו יורק פוסט', כי התנהגות משטרת ניו יורק בזירה היתה "לא מידתית" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרשקוביץ ברגע המעצר (צילום מסך מתוך יוטיוב: JewishLife)

יואל הרשקוביץ, שנעצר במהלך פעילות משטרתית בהכנת ספר תורה בבורו פארק, סיפר על ההתרחשויות ל'ניו יורק פוסט' ואמר כי השוטרים באו להרוס חגיגה שקטה.

כזכור, טקס הכנסת ספר תורה שהתקיים ללא האישורים הנדרשים הפך למוקד התכתשויות אלימות, לאחר ששוטרי התחנה ה-66 של משטרת ניו יורק הגיעו לעצור את התהלוכה.

מספר משתתפים התנגדו לפעילות השוטרים. אחד מהם הוא יואל הרשקוביץ, שבתגובה נאזק והובל לתחנת המשטרה, ממנה שוחרר בתוך זמן קצר לאחר מאמצי עסקן חרדי.

לטענתו של הרשקוביץ, "התנהגות השוטרים באירוע הייתה לא מידתית. לא היה עליהם לעשות דבר. הם באו להרוס חגיגה שקטה".

צפו במעצרו של האברך בהכנסת ספר התורה:

"אני רק צעדתי בשלווה עם הקהל", מתאר האברך. לדבריו, "שוטר הגיע מאחור ודחף אותי. פשוט הסתובבתי ואמרתי לו, 'אל תדחוף אותי' והמשכתי לצעוד".

יצוין כי המשטרה פוסלת את גרסתו. על פי גורם במשטרה, הרשקוביץ חסם ניידת באופן מכוון, ולאחר מכן התנגד למעצר. ה'ניו יורק פוסט' מוסיף כי במהלך האירוע אף נפצע סגן במשטרת ניו יורק, שנשלח לטיפול בבית חולים קרוב.

גורם אחר מסר, כי תחילה הייתה כוונה רק לעכב את האברך ולשחרר אותו בלא כלום, אך ההתנגדות של האיש היא שהובילה ככל הנראה לרישום בתיק הפלילי של העצור לשעבר, שייאלץ להופיע בפני בית משפט בשל הפרעה לאנשי ממשל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר