ההסכם בין 'דגל' לש"ס

אלעד: פינדרוס יכהן ארבע שנים; נציג ש"ס - רק שנה אחת

חודשים ארוכים של משא ומתן שהסתיימו בהצנחת יצחק פינדרוס לאלעד - ללא ידיעתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - לקראת סיום בהסכם שעיקרו - פינדרוס יכהן 4 שנים ונציג ש"ס - שנה אחת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשך חודשים ארוכים ניהלו אנשי ש"ס משא ומתן עם אנשי 'דגל התורה' בניסיון להגיע ל'דיל' שיוביל למועמד ספרדי מוסכם לראשות העיר אלעד, עד ש'דגל התורה' הפתיעה את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כשהכריזה על מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר.

הערב (שלישי) ההסכם בין הסיעות מתקרב לישורת האחרונה, לפיו ש"ס תתמוך במועמד הליטאי יצחק פינדרוס לראשות העיר, כאשר במידה והוא ינצח - הוא יצטרך להתפטר בשנה האחרונה, שנת בחירות, ובמקומו ימונה נציג ש"ס לראשות העיר.

עם חתימת ההסכם, צפוי פינדרוס לזכות לתמיכת נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וכן לתמיכה רשמית של תנועת ש"ס.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים ניסה דרעי, באמצעות מקורביו, להגיע ל'דיל' עם 'דגל התורה', לפיו המועמד המוסכם לראשות העיר אלעד יהיה יוסי שטרית, נציג 'דגל התורה' בביתר, אך ברגע האחרון - ללא אישורו - הכריזה 'דגל התורה' כי המועמד שלה לראשות העיר הוא יצחק פינדרוס.

במהלך חג הסוכות, שעות לפני סגירת הרשימות, כשהתברר כי ה'דיל' קרס, ניסו אנשי דרעי להגיע להבנות עם פרוש לפיהם פינדרוס יזכה במחצית קדנציה, אחיו פרוש ימשיך בכהונת במשך שבע וחצי שנים. אך לבסוף גם זה לא צלח.

"זה היה רגע שדרעי התפוצץ", סיפר גורם שהיה מעורב במו"מ ל"כיכר השבת, יממה לאחר הפיצוץ במו"מ: "גם ויתרו על אלעד וגם פותחים מחדש את המשא ומתן? דרעי הבין שהעסק הולך לכישלון ורתח על אנשיו".

יצוין כי עד כה ש"ס טרם הכריזה על תמיכה ביצחק פינדרוס, ובש"ס ממשיכים לנהל משא ומתן עם 'דגל התורה', וכעת טרם ברור האם לבסוף נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן יחתום על מכתב תמיכה במועמד הליטאי.

שעות לאחר סגירת הרשימות, כשהיה ברור כי לא יהיה מועמד ספרדי לראשות העיר, יצא הגאון רבי מרדכי מלכה במתקפה חריפה ואמר: "אנחנו 65% בעיר הזו ספרדים, והוויכוח מי ינהיג אותנו, האשכנזי הזה או האשכנזי הזה, אין ספרדים! לא קיימים בכלל! אנחנו אוויר! אפס!".

"כואב לי דבר אחד, עלינו!" זעק הרב מלכה בקול כאוב: "למה אנחנו לא נהיה כאיש אחד, למה? למה? ריבונו של עולם, היתכן שאנחנו נהיה רוב העיר ומאופסים כעפר?".

לדבריו: "אני זוכר את מאמרו של מרן הרב שך שאמר 'עוד ייקח שנים רבות שהציבור הספרדי ידע לקחת הנהגה', הנה התוצאה לעינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר