"סטירת לחי"

החרדים פנו לראש העיר לונדון: "אל תשתתף בכנס היהודי"

שרגא שטרן, עסקן המייצג רבנים חרדים רבים בממלכה המאוחדת, ביקש מסאדיק קאן שלא להגיע לדינר של 'ועד שליחי הקהילות' • ראש העיר הגיב: "אני משתתף" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ראש העיר לונדון, סאדיק קאן (צילום: shutterstock)

שוב מתיחות בקרב יהודי בריטניה, בנוגע לכנס השנתי של ארגון Board of Deputies - BOD, ועד שליחי הקהילות של יהודי בריטניה.

ועד שליחי הקהילות מוכר כגוף הגדול ביותר של יהדות בריטניה, גוף שהוקם כבר בשנת 1760. אלא שאופיו הציוני של הועד גרמו ליהודים חרדים רבים בבריטניה להתנער ממנו. באופן כללי, חלקה הגדול של יהדות בריטניה החרדית היא אנטי-ציונית ומאמינה כי עלינו לקבל את עול הגלות ולא להילחם בשלטונות.

גם בסוגיית ג'רמי קורבין ומפלגת ה'לייבור', נקט ועד שליחי הקהילות (BOD) בעמדה ברורה מאד נגד קורבין, בשל עמדות אנטישמיות שביטא. ה-BOD הצטרף בכך לארגונים ומנהיגים יהודיים שקראו למנוע את כהונתו האפשרית של קורבין כראש הממשלה הבא של בריטניה.

מי שהתנגדו למתקפה על קורבין היו שורה של רבנים חרדים, שקראו שלא להילחם בפוליטיקאי הפופולארי, מאחר ואנו בגלות.

הסוגיה העומדת כעת על הפרק היא הכנס השנתי שמקיים ה-BOD. בכנס שמארגן הארגון היהודי הנחשב, משתתפים בכירי יהדות בריטניה לצד חשובי הפוליטיקאים. מי שהבטיח בין היתר את השתתפותו בכנס הוא ראש העיר לונדון, סאדיק קאן.

צעיר חרדי בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

אלא שיהודי בריטניה המתנגדים לדעות ה-BOD, שולחים כעת מכתב ובו הם מבקשים מקאן לבטל את השתתפותו בדינר.

"אנו כותבים לך היום כדי להסביר לך מדוע כדאי לך לבטל את השתתפותך בדינר השנתי של ה-BOD", נאמר במכתב שפורסם באתר skwawkbox.org, והובטח כי "אנו נקיים מחאה מחוץ לאולם הכנסים בכדי להבהיר את דעתנו".

"ה-BOD מתיימר לייצג את האינטרסים של כל יהודי בריטניה, אך זה ממש לא הסיפור. למעשה, הם מייצגים רק כ-20% מיהודי הממלכה. 80% האחרים, ברובם יהודים חרדים, מאמינים שדעותיהם ודעות ה-BOD אינן עולות בקנה אחד".

"אנו מבקשים ממך שלא להשתתף בדינר, שכן השתתפות זאת תביע תמיכה בקבוצה של מרעישנים, וסטירת לחי עבור הקהילה היהודית-חרדית. בנוסף, מעולם לא השתתפת בכנס חרדי, ואם תשתתף בכנס של ה-BOD תאבד את תמיכתנו בך לראשות העיר".

על החתום, שרגא שטרן, נציגן של קהילות חרדיות רבות ומי שהחתים עשרות רבנים על המכתב התומך בג'רמי קורבין.

אלא שראש העיר לא התרגש: "סאדיק חש כבוד רב להיות מוזמן לנאום בדינר של ה-BOD, ומצפה כבר להשתתף", מסר דוברו של ראש עיריית הבירה. "הקהילות הדתיות שלנו תורמים תרומה רבה לכל היבטי החיים בעירנו, וראש העיר תמיד עירני וקשוב למגוון הדעות והשקפות העולם של הקהילות השונות", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר