כוננות בפלורידה

הוריקן "מייקל" התחזק: מאות אלפים נמלטו

ההוריקן שהתחזק לרמה 3 צפוי להכות היום בפלורידה. הרשויות בכוננות מוגברת ומאות אלפים התבקשו לעזוב את בתיהם מחשש לקריסה והצפות. "מפלצתי ומסוכן" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חשש כבד בארה"ב: הוריקן "מייקל" התחזק אמש (שלישי) לדרגה 3 ועושה את דרכו עם רוחות במהירות של 195 קמ"ש לכיוון החוף הצפון-מערבי של פלורידה. המושל, ריק סקוט, הזהיר את התושבים כי הסערה צפויה להכות במדינה באופן "מפלצתי" וביקש מהם להיערך כראוי ולפנות את בתיהם על פי הצורך.

כ-375 אלף אזרחי פלורידה התבקשו להתפנות מבתיהם לפני פגיעת ההוריקן, מחשש שלא יוכלו לסייע להם במקרה של הצפות וקריסת בתים.

המרכז הלאומי להוריקנים (NHC) בארה"ב הודיע, כי ההוריקן צפוי להכות במדינה היום בשעות אחר הצהריים ולהביא עמו רוחות עזות וגשמים כבדים ו"מסכני חיים". בנוסף נמסר, כי גלים בגובה של בין 5-3 מטרים צפויים להגיע לחופי המדינה מלווים בגשמים חזקים. המרכז הוסיף כי הגשם הכבד עלול לגרום לשטפונות, וסופות טורנדו עלולות להיווצר לאורך החופים.

המושל סקוט אמר, כי "הסופה מהווה איום קטלני, וייתכן שמדובר בסערה ההרסנית ביותר שידעה החוף הצפון-מערבי בעשור האחרון". סקוט הורה ל-2,500 איש מהמשמר הלאומי להיכנס לכוננות, ואמר: "זה הזמן להיות דרוכים". סקוט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם אתם נמצאים באזור המועד לפינוי, אני דוחק בכם להתפנות מיד! אל תסכנו את חייכם ואת חיי אהוביכם, עזבו עכשיו".

ראש מערך הכבאות בפנמה סיטי שבפלורידה, לארי קאוץ', קרא אף הוא לתושבי עירו להתפנות מבתיהם. "אם הם יחליטו להישאר, יהיה שלב שבו לא נוכל להגיע אליהם", אמר קוץ' והוסיף כי "אנחנו נפסיק את הפעילות שלנו ברגע מסוים, ומאותו הרגע, התושבים יהיו לבדם. תשמרו על עצמכם ותעזבו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול על מצב חירום במחוזות רבים בפלורידה, והורה לשחרר כספים פדרליים לפעולות הסיוע של הסוכנות לניהול מצבי חירום (FEMA). "מדובר בצעד הכרחי כשאתה שומע את הדברים מפקידי המדינה המקומיים", אמר טראמפ והוסיף: "תהיו מוכנים, זהירים ושמרו על עצמכם".

בנוסף, גורמים רשמיים באלבמה ובג'ורג'יה הכריזו על המדינות כאזורים מוכי אסון, מכיוון שגם בהן צפויות תופעות לוואי של הסופה.

ההוריקן צפוי להסב נזק כבד לתשתיות במדינה. הוא צפוי לעקור עצים, לחסום דרכים ולהשבית את מערכת החשמל לכמה ימים. על פי התחזיות, ההוריקן ייחלש ברגע שיעשה את דרכו לכיוון דרום-מזרח ארצות הברית. נהגים רבים הגיעו אל תחנות הדלק, ותושבים מיהרו למלא שקי חול ולרוקן את הסופרמרקטים ממוצרים חיוניים.

הוריקן "מייקל" מגיע כחודש לאחר הוריקן "פלורנס" שהיכה באזור צפון קרוליינה ודרום קרוליינה, שם עדיין מתאוששים מנזקי ההוריקן שגבה את חייהם של עשרות הרוגים והסב נזק רב שמוערך במיליארדי דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר