עלייה של כ-60 אחוז במחירי מלפפון למשווק

הצרכן עדיין לא מרגיש בכיסו את העלייה בשווי המלפפונים - זינוק בשיעור של כ-60 אחוז במחיר למשווק - בגלל האסטרטגיה של רשתות השיווק למכור ירקות במחירי הפסד • מה הגורם לזינוק? (צרכנות)

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

משרד החקלאות מפרסם הבוקר (רביעי), כי המחיר הסיטונאי למלפפון מזנק לרף של 7.20 ש"ח לק"ג, כאשר רק בשבוע שעבר עמד מחירו על 4.5 שקלים, עליה המבטאת התייקרות של 60 אחוז. לטענת קמעונאים, מחיר כזה הוא מחיר כפול מהמחיר הרגיל בממוצע למלפפון בישראל.

למרות שהלקוחות כרגע לא מרגישים עדיין את העלייה התלולה במחירים והמחיר הממוצע ברשתות השיווק לק"ג מלפפון נמוך מרף הששה שקלים, מדובר במצג שווא בו רשתות השיווק מסבסדות את מחירי הירקות בכדי למשוך קונים ומעלות בהתאמה את מחיר הסל הכללי ולכן אין פלא כי ניתן לרכוש מלפפונים ברשתות מסוימות אף במחיר של פחות משקל לק"ג.

הסיבה לעליית המחיר היא כמובן מחסור, ומחירי שוק הם תמיד תוצאה של היצע וביקוש. המחסור נובע כתוצאה מווירוסים שתוקפים את גידולי הירקות במיוחד בקיץ, ובמקביל לשנה שעברה התופעה התפתחה במיוחד מה שהוביל, ליבול נמוך בכמחצית.

מכיוון שעיקר הייבוא למלפפון בישראל בזמנים של מחסור מבוסס על גידולים מעזה ומירדן, שהם בעצם שכנות גאוגרפיות, כשישנה מתקפה של וירוסים היא לא פוסחת גם עליהם ולכן גם אצלם המחירים התייקרו בהתאמה.

במגזר החקלאי מעריכים, כי בעוד שבועיים או שלושה המחיר יתייצב בעקבות שתילים רבים שנשתלו וצפי ליבול גבוה, ומשיגיע החורף ויפסקו הווירוסים ממילא יתרבה ההיצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר