התנכל למוסדות?

פוטר מפקד כיבוי האש חובש הכיפה: "הוא יהודי שונא יהודים"

ג'אסטין שווארץ, יהודי שומר תורה ומצוות ששימש כמפקד בכוחות הכיבוי של המחוז הכולל את מונסי, פוטר לצמיתות • תושבים מספרים: "הוא התנכל למוסדות החינוך שלנו" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ג'אסטין שווארץ (צילום מסך מתוך יוטיוב LuckyLouProductions)

המפקד הדתי של כיבוי האש במחוז רמפאו בניו יורק פוטר מתפקידו, והדעות בקהילה החרדית חלוקות.

ג'אסטין שווארץ, יהודי שומר תורה ומצוות, שימש בשנים האחרונות כמפקד בתחנת כיבוי האש של מחוז רמפאו בניו יורק, מחוז החולש בין היתר על מונסי, בה יש ריכוז חרדי גבוה מאד.

במסגרת תפקידו, היה שווארץ ממונה על בטיחות מוסדות החינוך של המחוז, ביניהם תלמודי תורה, ישיבות ובתי ספר לבנות חרדיות. אלא שבמקרים רבים, דיווח על מוסדות חרדיים כלא בטיחותיים.

מוסדות החינוך החרדיים, שברובם סובלים מקשיים תקציביים, שוכנים לעיתים קרובות בתוך קראוונים דולפים וצפופים, בעלי תנאים שאינם עומדים בתקן. עבור חלק מהמוסדות, דרישה לטפל במצב היתה מביאה למצב קשה ואף לסגירה.

ישיבה במונסי (צילום מסך מתוך Google Maps)

בהצהרות רבות ששחרר שווארץ לתקשורת, סיפר כי רבים מן המוסדות החרדיים אינם עומדים תקני הבטיחות המינימליים וכי קשה יהיה למנוע או לטפל באסונות כגון שריפות, זאת לאחר שמקרים כאלו כבר פקדו מספר מוסדות באזור.

כעת, מגיע הדיווח כי שווארץ פוטר מתפקידו. לאחר תקופה בה הושעה באופן זמני, נתפס שווארץ כשהוא תוקף תושבים חרדים ואף מקלל אותם, כך על פי עדי ראייה, והוחלט לפטרו לאלתר.

התגובות לפיטורין בקרב הקהילה החרדית של מונסי חלוקות: יש ששמחים על ש'נפטרו' מן המפקד המטריד. תושב סיפר ל'כיכר השבת' כי "תמיד יש יהודים שונאי יהודים. אנו שמחים שהוא קילל חרדים, וחשף את פרצופו האמיתי".

מנגד, תושבים אחרים סיפרו כי כוונתו של שווארץ היתה טובה. "כבר היו מקרי מוות בשריפות במחוז. חייבים תקני בטיחות. כללי הבטיחות נכתבים בדם. יום אחד ילד או כבאי ימותו, ואת מי יאשימו אז?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר