אסון השריפה; הפעוטות נטמנו

האב השכול בכה: "לא ידעתי שאפשר ליפול לשתי תהומות"

מאות בני משפחה ומכרים ליוו את הפעוטות צבי ואפרת, שנספו לפני כ-24 שעות באסון המחריד של שריפת ביתם בביתר עילית, בדרכם האחרונה בה נטמנו גופותיהם הקטנות בירושלים (חדשות חרדים)

אבי רבינא ואלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בחשוון תשע"ט | 10.10.18
צבי ואפרת ז"ל (צילום משפחתי)

היום (רביעי) הובאו למנוחות הילדים צבי ואפרת גינזבורג ז"ל, שנספו לפני כ-24 שעות באסון המחריד בביתר עילית, כשביתם עלה בלהבות.

מאות בני משפחה ומכרים ליוו את הפעוטות, בני שנה וחמש, בדרכם האחרונה שיצאה מבית הלוויות שמגר בירושלים.

הרב ראובן יהושע גינזבורג, אבי הילדים, נשא הספד מצמרר. בין היתר אמר האב בקול שבור: "'עלה המוות בחלוננו'. מה יש לדבר, אין מה לדבר בכלל. כתוב בחז"ל שכל מה שעושה הקב"ה, הכל לטובה. בפסוק במגילת רות כתוב שנעמי אמרה 'אל תקראנה לי נעמי, קראנה לי מרה'. אנחנו מלווים ילדים קטנים, תינוקות של בית רבן, שלא טעמו טעם חטא".

"'שמע ישראל', אלו היו המלים האחרונות שלהם אתמול", הוסיף האב השכול, לקול בכיים של מאות המלווים. "זה הפסוק היחיד שצבי ידע להגיד. 'קראנה לי מרה', זה מר, מאוד מר. כתוב 'משפטך תהום רבה'. משפטי ה' זה תהום רבה, אבל לא חשבתי שבבת אחת אפשר ליפול לשתי תהומות".

קבריהם של הפעוטות (צילום: שמעון דיויס)

"הקב"ה נתן לנו שתי נשמות קדושות, טהורות, צבי בן השנתיים ואפרת בת הארבע. התיקון שלהם, ושלנו, שהם יחזרו בחזרה מהר".

"אני מבקש מכם, צבי ואפרת", בכה אביהם, "אתם נמצאים לפני כיסא הכבוד - תהיו מליצי יושר עלי ועל דבורי, על האחיות שלכם, תהיו מליצי יושר על הסבים והסבתות שלכם, ועל כל עם ישראל".

זירת האסון (צילום: דוברות זק"א. תמונה ראשית: כב"ה מחוז יו"ש)

כזכור, בני המשפחה הקרובה, ביקשו מכל כלי התקשורת שלא לתעד את מסע הלוויה, ועל כן "כיכר השבת" נמנע כמובן מהבאת תיעוד ההספדים הכואבים.

יצוין, כי האבדן המר של שני ילדי משפחת גינזבורג הרכים, הקורע את הלב, מצטרף כידוע לעובדת הפיכתה של המשפחה השכולה לחסרי בית וחסרי כל, לאחר שביתם נשרף כליל.

אם אתם מעוניינים לעזור למשפחת גינזבורג, היכנסו ללינק.

צבי גינזבורג, בן השנה
אפרת גינזבורג בת ה-5. ארכיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר