"אין מדינת פלסטין"

ניצח בסיבוב ראשון: "אעביר את שגרירות ברזיל לירושלים"

ז'איר בולסונארו, המועמד הימני בן ה-63, שנוי במחלוקת בשל ביטויים גזעניים שהשמיע. עם זאת, הוא מוכר כאוהב ישראל מושבע, והבטיח לבקר דבר ראשון בישראל אם ייבחר (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בולסונארו בעימות בחירות השבוע (צילום: shutterstock)

ז'איר בולסונארו, מועמד ימני בבחירות לנשיאות ברזיל, ניצח את הסיבוב הראשון בתחילת השבוע - אך בחירתו עדיין תלויה בסיבוב השני.

על פי דיווח ב-JTA, בולסונארו בן ה-63 שנוי במחלוקת בארצו. יש המתייחסים אליו כאל ימני קיצוני, ומגנים אמירות שלו הנחשבות גזעניות. מנגד, נוצרים קונסרבטיביים רבים מוצאים בו מועמד ראוי.

בולסונארו קיבל ביום ראשון 46% מקולות הבוחרים - רוב טכני, אך לא מספיק. לפי החוק הברזילאי, יש צורך בלפחות 50% כדי להכריז על ניצחון. לכן, יתמודד בולסונארו ב-28 באוקטובר מול פרננדו חדאד, מועמד השמאל הקיצוני, לסיבוב שני.

בולסונארו נישא על כתפי תומכיו בעצרת בחירות השבוע (צילום: שאטרסטוק)

ז'איר בולסונארו מוכר כאוהב ישראל מושבע: הוא הכריז לאחרונה כי אם ייבחר, יעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים. בנוסף, הבטיח לסגור את השגרירות הפלסטינית הממוקמת בעיר ברזיליה, בירת ברזיל.

לדבריו, "האם פלסטין היא מדינה? אין מדינת פלסטין! מסיבה זו, אין סיבה לשגרירות פלסטינית", אמר והוסיף כי "אין לנהל שיח עם טרוריסטים".

במקביל, המועמד המצליח הבטיח, כי אם ייבחר, ביקורו הנשיאותי הראשון יהיה למדינת היהודים.

בולסונארו מבטיח לטפל ברמת השחיתות הגבוהה בברזיל ובאימת הפשע ברחובותיה. הוא מתפאר בעובדה שבמשך קרוב ל-30 שנות פעילותו הפוליטית, לא נחשד בשחיתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר