הקרב בחיפה

הפילוג החרדי: 'המודיע' נגד מועמדת 'דגל'

'המודיע' מבית 'אגודה' יוצא נגד המועמדת עינת קליש, הזוכה לתמיכת 'דגל', בטענה שיוזמת מירוץ אופנים תוך חילול שבת מחפיר". ב'דגל' מגיבים עם חילולי השבת של יונה יהב (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עינת קליש (צילום: חשבון הטוויטר של עינת קליש)

עיתון 'המודיע' מפרסם הבוקר (חמישי) כותרת בעמוד הראשי נגד מועמדותה של עינת קליש, הזוכה לתמיכת 'דגל התורה', תחת הכותרת: "זעזוע בחיפה: מועמדת לראשות העיר יוזמת מירוץ אופנים תוך חילול שבת מחפיר".

לפי הדיווח בעיתון, "זעזוע וחשש בעיר חיפה, מניצול ציני ומחפיר של יום השבת, לקידום מועמדות פוליטית לראשות העיר. המועמדת לראשות העיר חיפה, הגב' קאליש-רותם, הזוכה לתמיכת סיעת 'מרץ' והקהילה הקונסרבטיבית בראשות הראביי דוב חיון, פרסמה על מיזם תמיכה תקדימי, במסגרתו ישתתפו תומכיה במרוץ אופניים, שיערך רח"ל בעיצומו של יום שבת קודש הקרוב".

העיתון מוסיף ומדווח כי המרוץ יחל בשעה 09:00 בבוקר, בכיכר פריז, ויסתיים בשעה 10:30 בתחנת הרכבת בשכונת בת-גלים. "את האירוע הכתירו במטה המועמדת בשם 'רוכבים לניצחון'", כותב 'המודיע', "כביכול יש בכך משום אמירה על ניצחונה הצפוי, על גבה של שבת קודש המחוללת למגינת לב".

'המודיע' מוסיף ומדווח כי "המועמדת מנסה כל הזמן, לגייס לשורותיה חלקים מהציבור החרדי בעיר, אשר עומד כעת נדהם, כיצד מצד אחד מבקשים את תמיכתו ומן הצד השני רומסים את השבת בריש-גלי ובפרסומים רשמיים".

לפי העיתון, "פעילי שבת הזכירו, כי מעולם לא נעשה שימוש בחילול שבת בפועל לקידום מועמדות של אדם כלשהוא לראשות העיר, ומדובר בפרצה תקדימית העלולה להשליך על כל הארץ".

כזכור, סיעת 'אגודת ישראל', הודיעה על תמיכתה בראש העיר המכהן יונה יהב, זאת בפעילותו של סגן השר יעקב ליצמן ולמרות התנגדות חלק מהקהילות החסידיות בעיר חיפה, בראשן חסידות בעלזא, כמו גם התנגדותה של 'דגל התורה'.

בתגובה לידיעה ב'המודיע', הפיצו פעילי 'דגל התורה', הודעה שנפתחת במילים: "הכתבה שלא היתה בהמודיע - זעזוע בחיפה: ראש העיר יוזם סדרה של ארועים המוניים בשבת קודש להורים וילדים תוך חילול שבת מחפיר".

לפי ההודעה שהופצה, "בסדרת אירועים שכותרתם 'שבת בקרקס' מוזמן הציבור החיפאי להפניניג ענק עם הופעות ושלל פעילויות בעיצומה של שבת קודש ר''ל, וכל זאת במימון עירוני המלווה בשלטי ענק שנפרסו בעשרות מקומות אסטרטגיים בעיר, כאשר בפרסומי האירוע נכתב 'שבת באוגוסט' בצורה ברורה וללא שינסו אפי' להסתיר את הפגיעה החמורה בבבת עיניהם של יהודים רבים".

בהמשך ההודעה, מצוטט חלק מהידיעה ב'המודיע' נגד קליש שהוסבה נגד יהב. כך או כך נראה כי הצדדים משתמשים בשבת קודש, מי לחללה ומי למחות על החילול, בקרב על העיר חיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר