"השתלחות ציונית חסרת רסן"

רבני נטורי קרתא נפגשו עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף

משלחת רבנים מ"נטורי קרתא" בארצות-הברית, נפגשו ביום שישי עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף, גינו את המדינה הציונית ורה"מ נתניהו ושיבחו את מדיניות איראן ויחסה ליהודים בארצה (אקטואליה)

המשלחת עם שר החוץ האיראני (באדיבות המצלם)

תיעוד בלעדי: משלחת רבנים מ"נטורי קרתא" בארצות-הברית, נפגשו ביום שישי האחרון, כ"ו בתשרי, עם שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, בעת שהלה הגיע לניו יורק להשתתף בעצרת האו"ם.

המשלחת התקבלה בכבוד רב על-ידי האיראנים. הרב ישראל דוד וויס, מראשי ה'נטורי קרתא', ייצג את המשלחת והודה בשמה לזריף על הקשר עם היהודים באיראן, במשך שנים רבות.

וויס ביטא את "הערכת העם היהודי" לממשל באיראן על הדאגה ליהודים האיראנים - "למרות הביקורת נגד השלטון הציוני והכיבוש", אמר וציין כי "זו אחת הדוגמאות שהממשל האיראני מבדיל בין יהדות וציונות, באופן טבעי".

המשלחת בפגישה

וייס המשיך והסביר לשר החוץ האיראני כי "הציונים אינם מייצגים את העם היהודי", וכן הרחיב להסביר לו על ענין "גיוס בחורי הישיבות בכפיה ע"י הצבא הציוני", כלשונו.

חברי המשלחת גינו בפני זריף "את ההשתלחות הציונית חסרת הרסן נגד ממשלת איראן", וסיפרו לו כי "בעת שראש הכופרים של המדינה הציונית דיבר באו"ם נגד האיראנים, עמדנו מחוץ לבנין האו"ם, והבהרנו בפני מדינות העולם, כי הוא אינו מייצג את העם היהודי, ואין לו כל סמכות לדבר בשמם".

במהלך הפגישה הסביר הרב ווייס את ההבדל בין הדת היהודית לציונות הלאומית, כאשר לדבריו "היהדות האותנטית התנגדה בתוקף לכל הרעיון הציוני עוד לפני קום המדינה". הוא הציג בפני שר החוץ האיראני את התצהיר ששלח הרב דושינסקי זצ"ל, לאו"ם לפני קום המדינה הציונית, בו נכתב כי היהודים מתנגדים בתוקף להקמת מדינה ציונית.

בסיום הפגישה העניקו חברי המשלחת לשר החוץ האיראני מתנה יקרת ערך מכסף טהור, ובאותיות חרוטות על כלי הכסף, נכתב: "מוגש בהוקרה והערכה לכבוד מר. זריף, שר החוץ האיראני, לאות הוקרה והכרת הטוב על הידידות הנפלאה שלך ושל הממשל באיראן, הן לגבי היהודים אזרחי איראן, והן לגבי כלל היהודים בעולם, מוגש בהוקרה ע"י "נטורי קרתא" הבין-לאומית", על החתום הרב ישראל דוד ווייס.

המתנה שהעניקו לזריף
המתנה שהעניקו לזריף

שר החוץ האיראני התבטא כי "כבוד גדול הוא לי להמשיך את הידידות הנפלאה עם מאמינים, אנשים שעובדים לא-ל אחד, למעט את אלו שרוצים לשלוט על אחרים. אנחנו מעריצים ומכבדים מאוד את התנגדותכם הנחרצת נגד הדיכוי, אנו תמיד היינו ביחסים מצוינים עם היהודים אזרחי איראן, וכפי הידוע ומפורסם, שישנם יהודים בכל ערי המרכז של איראן.

"על אף התעמולה הציונית, שיעזבו את ארצנו, איראן יש לה את הקהילות הכי גדולות של יהודים במזרח התיכון, למעט בארץ הקודש, גם ידוע היטב שישנו נציג בפרלמנט האיראני שמייצג את היהודים באיראן, ואנו אין לנו אלא רק הערכה לדת היהודית וליהודים".

זריף הוסיף ואמר כי "אנו מתפללים שהציונות לא תמשיך עוד, ולא יוכלו להשתמש בזיוף בדת היהודית, אנחנו מודעים לכך שנתניהו משתמש בשימוש ציני בדברי מגילת אסתר, כדי לעודד קונפליקטים. אנו מתפללים לשלום בפלשתינא ושנוכל לעבוד את ד' ללא דיכוי בירושלים הקדושה ובארץ הקודש, ושיהודים יוכלו לשמור על דתם, ללא רדיפות הדת".

בסיום הפגישה ביקש מחברי המשלחת לשאת תפלה על שלום העולם, ושכל בני האנוש יוכלו לחיות בשלום ובבטחה. הרב דוד פלדמן, מחברי המשלחת, נעמד ונשא את התפילה.

  • בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר