מצוקת הכיתות בבי"ש

סמינר שלח תלמידות הביתה: 'איפה הנציגים שבחרנו בהם'

סמינר נוסף בבית שמש הודיע להורי התלמידות על ביטול הלימודים בקרוב, עקב המחסור בכיתות • ההורים כועסים: "התנהגות הנציגים שלנו, שמבקשים שנצביע להם בבחירות - מקוממת" (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)

מצוקת הכיתות בבית שמש: סמינר נוסף בעיר, המתמודד עם מצוקת כיתות חריפה, הודיע לאחרונה להורי התלמידות, על ביטול הלימודים ביום ראשון הקרוב, עקב המחסור בכיתות.

סמינר 'בנות הרמה' בבית שמש, כמו גם מוסדות לימוד אחרים, נתקלים בשנה האחרונה במחסור חמור בכיתות לימוד, דבר הגורם לא פעם לביטול הלימודים או למציאת פתרונות יצירתיים כמו החלפת כיתות ושעות לימוד שונות.

במקרה המדובר, הנהלת הסמינר שלחה מכתב להורי התלמידות, בו נכתב: "אנחנו עדיין מתמודדים עם הקושי הגדול של חוסר בכיתות לימוד", כשהפתרון שבינתיים נמצא, הוא לימוד זמני בבית כנסת סמוך, שגם אותו לטענתם הם התבקשו בימים האחרונים לפנות.

"התבקשנו לפנות את החדר בבית הכנסת שבו למדו כיתה י"א, וכרגע לומדות כיתה ט'. ולכן, בלית ברירה אנו נאלצים לבטל את הלימודים לכיתה י"א ביום ראשון הקרוב", נכתב בהודעה.

הנהלת הסמינר מוסיפה ומציינת, כי "יש להתעדכן במוצאי שבת אם יש שינוי ליום ראשון. עדיין לא ידוע מה יקרה במשך השבוע, ולכן יש להתעדכן כל ערב בקו הטלפוני של הסמינר לשמוע איזו כיתה אינה מגיעה למחרת".

"זה פשוט עצוב לראות", אומר ל"כיכר השבת" אחד מהורי התלמידות, "שגם הבת שלי, כמו עוד הרבה ילדים כאן בבית שמש, לא יכולים לקבל לימודים סדירים במקום ראוי. זה פוגע בחינוך שלהם".

המכתב שנשלח להורים (סריקה)

"איפה הנציגים שלנו, שמבקשים עכשיו שנצביע להם בבחירות הקרובות?", תוהה אם אחרת בכעס, ומוסיפה: "ברור שנשמע בקול הרבנים ונבחר במה שיורו לנו, אבל התחושה המקוממת היא, שהפוליטיקאים מנצלים את זה, ולא דואגים לנו כפי שמצופה מהם".

כזכור, בשבוע שעבר תכנן תלמוד תורה 'דרכי יושר' לקיים מחאה במשרדו של ראש העיר, על כך שאין פתרון לכיתות, אך הדבר נמנע ברגע האחרון עקב הבטחה מצד העירייה לכיתות. ואכן, למחרת קיבל הת"ת קראוונים עבור הכיתות החסרות.

תושבים בעיר מציינים ל"כיכר השבת", כי "מכיוון שאנחנו נמצאים עכשיו בתקופת בחירות, מנהלי המוסדות מנצלים את המצב כדי להפעיל לחצים על העירייה וכך לקבל עוד כיתות לימוד".

בשבוע שעבר פורסם ב"כיכר השבת", כי בסמינר 'פניני חן' נשלחו עשרות בנות הביתה על ידי ההנהלה, בעקבות חוסר בכיתות לימוד שהובטחו להם מהעירייה. "אנחנו נאלצים לשחרר את בנותיכם תלמידותינו עקב חוסר במקום", נכתב להורי תלמידות 'פניני חן'. "ייתכן מאוד ובמהלך התקופה הקרובה, ייתכנו עוד שחרורים מוקדמים לכיתות, מסיבה זו".

בתגובה מסרה אז העירייה: "עיריית בית שמש הקצתה למוסד קרקע שעליה מוצבים מנ"דים עירוניים, וכן הובהר להם בצורה ברורה כבר לפני תקופה הארוכה כי בשנה זו לא נוכל להקצות להם מנ"ד נוסף מעבר ממה שהוקצה להם בעבר. למרות זאת, ולפנים משורת הדין באופן חריג ומיוחד, הקצתה העירייה למוסד סכום כסף לצורך בנייה עצמית של מנ"ד".

מהנהלת הסמינר נמסר בתגובה: "סמינר בנות הרמה אכן נמצא במצוקת מקום, ובנות כיתה אחת נאלצות ללמוד באופן זמני בבית כנסת סמוך. ברצוננו להבהיר בזה שראש העיר הרב משה אבוטבול וממונה מחלקת החינוך הרב ישעיהו ארנרייך נמצאים בקשר רציף ויומיומי עם הנהלת המוסד, ועובדים ללא לאות כדי לאפשר את המשך הלימודים כסדרם.

המכתב נשלח להורים רק מתוך זהירות באם לא יימצא פתרון עד ליום א', ובמטרה שההורים יתעדכנו בקו היומי, העירייה נמצאת כבר בישורת האחרונה למציאת פתרון לבעיה, להסדיר ולסדר את מצוקתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר