צפו

'בית המוסר': חלומו של האברך שרץ לעירייה

חיים זמורה, מקום תשיעי ברשימת יהדות התורה המאוחדת בבית שמש, מקים בית המוסר בבית שמש ופועל רבות למען בני הישיבות, בראיון קצר בו הוא מספר על חלומו (חדשות חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חיים זמורה, מקום תשיעי ברשימת יהדות התורה המאוחדת בבית שמש מקים בית המוסר בבית שמש ופועל רבות למען בני הישיבות. עכשיו שובץ ברשימה בכדי להביא עוד קהלים למפלגה. בראיון קצר ל"כיכר השבת" פורס את חזונו למען עולם הישיבות בעיר.

"ב-10 שנים האחרונות אני מתעסק באיגוד 'בני תורה' לבחורי הישיבות עם מנוע. אם זה הכוונה לישיבות, אם זה הקמת שיעורים, או בית המוסר. פעילות רוחנית נטו. זה התפקיד שלי וזה מה שאני הולך לעשות בעז"ה, להגדיל ולהעצים את הדבר הזה".

"מפלגת דגל התורה הוקמה כדי להגדיל ולהעצים את הדבר הזה. לחזק את האידישקיט בכלל ישראל. החלק הזה הוא התפקיד שלי. יש הרבה חלקים, יש את החלק של הקמת מבנים, שיש כמובן נציגים מופלאים שיעשו את זה. מה שאני בעז"ה ה' הולך לעשות, זה את החלק הרוחני, את המנוע הרוחני שכל מי שצריך סיוע בתוך הישיבה יקבל סיוע. משפחות שלימות שלא מתקבלות למוסדות, יתקבלו למוסדות.

גם אם הם ספרדים?

"ספרדים, חסידים, אשכנזים, ליטאים, ללא יוצא מן הכלל. הדבר הזה הולך להשתנות, הוא כבר בשינוי רב. אני אישית בשנה האחרונה הכנסתי תלמידים רבים למוסדות, לסמינרים, ולישיבות. ולפעמים צריך גם הכוונה, לא תמיד מתאים כשבן אדם רוצה ישיבה מסוימת כלומר זה מתאים לו. אז יהיה צוות מקצועי שיישב עם הילד עם ההורים. ייראה באמת מה מתאים לילד. ובוודאי שהכל יהיה בדרכי נועם ובשיתוף פעולה עם המוסדות".

"הקמת בית המוסר: כל קהילה שתרצה שירותים של בית מוסר, שירותים של ישיבות בין הזמנים, שיעורים, הם יקבלו. כל מה שקשור לפן הרוחני הם יקבלו".

אתה מקום חמישי ברשימה המאוחדת או ברשימה של דגל התורה?

"אני מקום תשיעי ברשימה המאוחדת".

יש לך סיכוי להיכנס?

"אני מקווה מאוד".

זמורה מספר על חלומו הגדול לאחר שייבחר למועצת העיר: "יש לנו חלום שלכל בחור ישיבה יהיה לו 'כרטיס חבר - איגוד בני הישיבות'. ועם הכרטיס הזה הוא בעז"ה יקבל פרסים ויוכל למלאות אותו כמו וויזה. הוא סיים מסכת, אמר איזו 'חבורה' טובה - מכניסים לו כסף לכרטיס הוא הולך קונה בזה מה שהוא רוצה. יהיו חנויות, יהיה רשת, נוכל לקחת כח קנייה אדיר לבחורי הישיבות ונוכל לתת להם גם אפשרויות הוזלה ומתנות כמובן על המבצעים היפים שניזום לבחורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר