התיעוד המרגש

האם השכולה: "הבטחתי לבנות שנישאר משפחה שמחה"

אסון השריפה בביתר עילית לא יורד מסדר היום, והמוני בית ישראל מתגלים בשעתם היפה ומתגייסים לסייע למשפחת גינזבורג שאיבדה את צבי ואפרת בתוך הלהבות • ווידאו מצמרר (ארץ)

(צילום: יעקב אריה)

"הם לא רק קורבנות שלנו, זה קורה לעם ישראל ביחד", כך אומרת דבורה גינזבורג, האם שאיבדה את שני ילדיה, צבי בן השנה ואפרת בת הארבע, באסון השריפה שאירע ביום שלישי בביתר עילית.

בסרטון שצולם בהסכמתם, ישובים ההורים השכולים, הרב ראובן וגב' דבורה, וכשצופים בהם, הלב מתכווץ והדמעות זולגות מאליהן.

"יהודים יקרים", פותחת האם את דבריה, "אחים שלנו; אני ורובי קברנו שני קרבנות. זה לא היה קרבנות שלנו, זה לא רק קרבנות שלנו. זה קורה לעם ישראל ביחד. אנחנו כולנו אחים. הילדים שסביב אפרת הם ילדים של כולם".

וכשהיא מזכירה את ילדיה הקטנים שנספו בשריפת ביתם, מוסיפה דבורה בבכי: "אני כל כך רוצה לגשת לחבק אותם, אבל אין לי אותם".

"ברוך ה' נשארנו שלושה אוצרות בבית, את איילת, רחלי ואלישבע, שזה לא ברור מאליו. אלישבע הייתה בין המיטה של צבי למיטה של אפרת; מלאכים הוציאו אותם משם".

וכאן מגלה האם השכולה, ופותחת את סגור לבה כשהיא ממררת בבכי: "הבטחתי לבנות שנישאר משפחה שמחה, שנגדל אותם בשמחה, שהם ישלח לנו עוד ילדים ונשאר חזקים".

"אין לי כוחות לבד. זה ניסיון קשה. אני צריכה את העזרה שלכם: נשארתי בלי ילדים, בזה אף אחד לא יכול לעזור לי, אבל נשארתי בלי בית, אין לי לאן לחזור, לא נשאר לי בית, לא נשאר לי כלום. חוץ מהבגדים של אפרת שאצלי, לא נשאר לי כלום".

בסוף דבריה פונה האם לצופים ומבקשת באופן ישיר, מחוסר ברירה: "תעזרו לי לקיים את מה שהבטחתי לבנות שלי - שיהיה לי בית שמח ובריא".

כשאתם, גולשי "כיכר השבת", מסיימים לצפות בווידאו המצמרר, התגייסו בבקשה לסייע למשפחה שאיבדה את שני ילדיה בשריפה נוראית זו - לתרומות כנסו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר