הקרב על העיר אלעד

יצחק פינדרוס: "גדלתי בשכונת הבוכרים, אני מרגיש בנוח"

בתוך חודש, כנגד הסיכויים, הפך יצחק פינדרוס למועמד מוסכם בין ש"ס ל'דגל' לראשות העיר אלעד. בראיון ל"כיכר השבת" הוא מדבר על הכל: הסיכויים, המצביעים הספרדים והליטאים - והג'לביה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עד לפני כחודש ימים יצחק פינדרוס היה בטוח שהוא ממשיך לכהן בעיריית ירושלים. דרך התקשורת הוא התעדכן שיש מי ב'דגל התורה' שמייעד אותו לראשות העיר אלעד. פינדרוס לא אהב את הרעיון אך לבסוף קיבל את הכרעת התנועה, לא לפני שהובטחה לו את תמיכת תנועת ש"ס.

בימים האחרונים הוא זכה לתמיכה הרשמית מראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, וש"ס יצאה לדרך בקמפיין להכתרת ראש העיר הליטאי.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מדבר יצחק פינדרוס על עצם ההחלטה לרדת לאלעד, הסיכויים לנצח את ישראל פרוש, ההבטחה לקדנציה הבאה, הניהול המשותף עם ש"ס, הניסיון ב'שלומי אמונים' להשיג קולות ספרדים, הג'לביה שלבש בעיר ושיר הבחירות 'כוס של יין'.

יצחק פינדרוס בראיון ל"כיכר השבת"

כותרות הראיון עם יצחק פינדרוס

מועמד 'דגל התורה' וש"ס או זוכה לתמיכת ש"ס?: "אני לא עורך דין, אני נשלחתי על ידי כל גדולי ישראל. גם נשיא מועצת החכמים של ש"ס, חכם שלום כהן, גם מרן הגר"ח קנייבסקי. מה ההגדרה המשפטית של זה? תפנה לעו"ד.

למה אלעד: "לא ביקשתי את זה, לא פעלתי. מאז שקיבלתי את השליחות - התאהבתי בעיר הזו. זו עיר מדהימה. אני שמח בשליחות הזו".

כל הציבור הליטאי יצביע לך?: "בסופו של דבר כיהודים חרדים, לא מהיום, עברנו 7 מערכות בחירות, בסופו של דבר הציבור החרדי, בגדול, ממושמע לגדולי ישראל. גדולי ישראל שמובילים 70 אחוז מאלעד שלחו אותי לשליחות הזו. לכן, אני מאמין שבכ"א חשוון הציבור באלעד יאמר את דברו ואבחר בעז"ה.

למה ספרדי יצביע לי: "פעלתי ב-25 שנות שירותי הציבורי למען הציבור הספרדי, גם בביתר וגם בירושלים, מה שעשיתי למען הבנות הספרדיות, גם לקהילות. בסופו של דבר הפעילות שלי דוגמא לנוער המתמודד, דבר שהוא תופעה באלעד, המהפכה שעשיתי בביתר בנושא הזה. כל הדברים האלו יחד ישכנעו תושב אלעד".

מרגיש נוח עם 'כוס של יין' וג'לביה: "אני גדלתי בבוכרים, בשמואל הנביא, שם גדלתי. אנחנו ירושלמים, חיים על זה, הייתי כל מוצ"ש שומע את השיעורים של מרן הרב עובדיה. בסדר עושים קצת 'שמח' אבל אני מרגיש בנוח. גם בביתר, השכנים שלי היו ספרדים".

יצחק פינדרוס בשיחה עם ישי כהן

מועמד מוצנח: "מאמין שיש מועמד ראוי מאלעד, אבל אני כן חושב שהניסיון שלי ב-25 שנה האחרונות, אני נכנס לתוך מערכת שאני מכיר. אלעד הולכת לקראת גידול, אני חושב שאני יכול לתרום".

היחסים עם אריה דרעי: "אני הגעתי לאלעד אחרי שחכם שלום כהן ודרעי פנו אלי. אני עם אריה עבדתי בהרבה מאוד נושאים, הרבה מאוד שנים, הקשר שלי איתו לא חדש, הוא לא נולד באלעד. אני חושב שהוא איש עם הרבה הישגים, הוא מנהיג דגול".

קדנציה הבאה לש"ס: "יש הבנה שבסופו של דבר ש"ס יחד עם 'דגל' תתמוך במועמד ספרדי שיהיה מוסכם. לגבי שנה חמישית בקדנציה הנוכחית, הגענו להסכמות שנגיע להבנות, נעשה את זה ביחד, נמשיך להצעיד את אלעד קדימה".

אין 'דיל' אלעד לפינדרוס, ירושלים לליאון: "האמת שאין דיל. זה טוב, זה רץ טוב בתקשורת, אבל אין דיל כזה. למה דרעי נתן לי את ראשות העיר? הוא כנראה הבין שזה הדבר הטוב באלעד, אני לא עובד לבד, אני עובד בעבודת צוות".

הסיכויים: "הציבור שנשמע למרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן זה סדרי גודל של שבעים אחוז מהעיר".

מתקפה על 'שלומי אמונים': "אני חושב שגם אתם בתקשורת צריכים לגנות את זה, אני לא זוכר מעולם שמפלגה חרדית שהאג'נדה שלה היה איך לגרום לאנשים שלא לשמוע לרבנים שלהם, אני מתפלא שהציבור לא מתקומם על הרעיון הזה. אני לא הולך לקרוא לאף אחד שלא לשמוע לקול רבותיו, זה הבסיס שלנו".

אם יפסיד, נשאר באלעד?: "כל זמן שאני יוכל לתרום לעיר אלעד - אשאר שם. אני אנצח, המספרים מדברים בעד עצמם. גם אם לא אבחר, אעשה הכל בשביל לתרום לאלעד".

מילה טובה לישראל פרוש: "אני חושב שהוא עשה עבודה יפה בחמש שנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר