צפו בוידאו

הרב מוצפי: "אריה דרעי הוא מתנה שהקב"ה נתן לדור"

הגאון רבי בן ציון מוצפי יצא אמש בתמיכה חסרת תקדים בתנועת ש"ס ואמר: "מרן הפקיד את המפתחות בידיים של כל אחד ואחד מאיתנו, מה אנחנו עושים בכדי שהמפעל הכביר של מרן ימשיך?" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

ראש מוסדות "בני ציון", הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יצא אמש (מוצ"ש) בתמיכה חסרת תקדים בתנועת ש"ס וביו"ר השר אריה דרעי.

הגרב"צ השתתף בשיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בבית הכנסת 'היזדים', והתייחס לבחירות לרשויות המקומיות המתקרבות ואמר: "מוסדות התורה נמצאים על כף המאזניים, אני קורא לזה ’ימים נוראים’. אני יודע מקרוב כמה וכמה מוסדות שהיו במשך חמש שנים האחרונות במצוקות, במשברים ובמצבים הכי קשים ולולא העזרה של האנשים שלנו.

"בכל עיר ובכל ישוב, האנשים שלנו אנשי ש"ס הם לא היו מתקיימים. זאת התנועה היחידה שיש לנו ואני אומר זאת מניסיון אישי, האנשים הללו קשובים בכל רגע ובכל שעה. עם כל הביקורת שיש לכל מיני אנשים, אני לא יודע מאיזה אינטרסים הם פועלים, אבל האמת זה תנועה שמרן יסד אותה".

הרב המשיך בדבריו וסיפר "שמענו פעם מפה לאוזן את רבנו עזרא עטיה, מורו ורבו של מרן שאהב אותו אהבת נפש, והוא אמר עליו בשנת תשי"ד שהוא עתיד להאיר את העולם. ושקמו להילחם במרן הוא אמר "האם יש כברה שתחסה את השמש? השמש כבר זרחה" - לפני 65 שנה הוא אמר לנו, אם תקלעו פעם לאיזה בית מדרש תחפשו מקום שיסד אותו אדם צדיק, כי בהכרח שם לא תהיה תקלה, אנחנו צריכים לחזור למקורות שלנו".

הרב מוצפי הזהיר: "אני קורא לאותם אנשים שמחפשים דרך חתחתים, בכל מיני דרכים לא דרכים לחפש איך לנגח חלילה, לפורר ולהרוס אפילו במילימטר את מה שמרן יסד לחזור למקורות. מרן מסתכל עלינו בשמיים ואומר, אני את שלי עשיתי, אני טרחתי, הזעתי, ביטלתי תורה, סגרתי את הספר, הלכתי, התרוצצתי ומסרתי נפש, הגיע הזמן והקב"ה אסף אותו למעלה.

"מרן הפקיד את המפתחות בידיים של כל אחד ואחד מאיתנו, מה אנחנו עושים בכדי שכל אותם מוסדות והמפעל הגדול והכביר של מרן ימשיך? אני מזכיר את ידידנו הרב אריה דרעי, הוא מתנה גדולה שהקב"ה נתן לדור הזה, הוא פועל ללא לאות והוא עובד במסירות נפש בצורה שאי אפשר לתאר אותה".

לדבריו: "יש את הראשון לציון שמוסר נפש בהפצת תורה ויש את חכם שלום כהן שלמעלה משבעים שנה מרביץ תורה בישראל, כל אחד משלים את השני.

"שאני הייתי בת"ת בגיל 6 למדתי אצל חכם שלום, אני זוכר את כל השיעורים, חכם שלום מוסר תורה באכפתיות ומסירות נפש. איך אפשר לבוא עכשיו ולמרוד בגדולי תורה כאלה, עם כזו מסורת ועם כזו קבלה איש מפי איש עד משה רבנו.

"לבוא ולחפש כל מיני דרכים אחרות, לא זו הדרך ואנחנו צריכים לחזק ולעמוד בפרץ, זכות מרן תעמוד לנו ולכם וכל עם ישראל. שמעתי פעם איך מרן מדבר עם שר בממשלה, שהוא רחוק מהדת. באיזה אהבה הוא דיבר אותו וקרב אותו וכן הוא התחיל להתקרב, מרן לא הפלה בשום עדה ובשום דבר אחר".

"אין דבר כזה מפלגת ש"ס, יש תנועה והיא קדושה ויסד אותה אדם קדוש ועלינו לשמור עליה מכל משמר, וחפץ ה’ בידנו יצלח"ף סיים הרב את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר