פרסום ראשון

הבחירות באשדוד: בעקבות 'כיכר' - הבהרה ב'המודיע'

בעקבות הפרסום ב'כיכר' על ההחלטה המסתמנת בוועדת הרבנים באשדוד (אגודת ישראל) בעניין הבחירות, 'המודיע', צפוי לצאת בהבהרה כי עדיין לא התקבלה ההחלטה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יחיאל לסרי (צילום: Flash90)

פרסום ראשון: בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' לפיו ועדת הרבנים באשדוד (אגודת ישראל) נוטה להחליט נגד תמיכה בראש העיר המכהן יחיאל לסרי, בכך שישימו פתק לבן בקלפי, ביטאון 'אגודת ישראל' – 'המודיע', צפוי לצאת מחר (ראשון) בהבהרה חד משמעית, כי עדיין לא התקבלה ההחלטה.

סערה פוליטית פנים חרדית התחוללה באשדוד בסוף השבוע בעקבות הכתבה ב'כיכר השבת' שם נחשף כי ועדת הרבנים בעיר אשדוד שוקלת להורות לשים פתק לבן בקלפי בשל ריבוי חילולי השבת בתקופתו של ראש העיר המכהן יחיאל לסרי.

הוועדה מורכבת מרבני הקהילות של החסידים בעיר, אך נשלטת על ידי חסידות גור שחלקים ממנה עומדים בעין המאבק נגד ראש העיר לסרי.

בעיתון 'המודיע' שיפורסם מחר, ייכתב כי "על רקע פרסומים שונים בסוף השבוע האחרון אודות תמיכת יהדות התורה לראשות העיר מבהירים רבני הוועדה של יהדות התורה כי מדובר בפרסומים שאינם נכונים".

עוד נכתב כי "ההחלטה אודות התמיכה תימסר במועד הנכון ועל ידי הגורמים המוסמכים בלבד", כך נמסר על ידי רבני הוועדה.

כפי שדווח ביום שישי ב'כיכר השבת', ועדת הרבנים המקומית באשדוד מטעם אגודת ישראל, שמונתה לעסוק בשאלת ההכרעה לבחירות לראשות העיר, עומדת להכריע באופן סופי שלא לתמוך בלסרי, זאת בעקבות "ריבוי חילולי השבת בתקופת כהונתו", לטענתם.

המשמעות המיידית היא, שלסרי לא יוכל להשיג את הניצחון בסיבוב הראשון, כיון שלפי הסקרים המקצועיים לא יהיו לו את 40 האחוזים הדרושים כדי לנצח את הבחירות. בסיבוב שני, מעריכים בעיר, כי לסרי יפסיד כמעט לכל מועמד שיתייצב נגדו.

יצוין, כי ועדת הרבנים המדוברת מורכבת מרבני הקהילות החסידיות בעיר, כאשר חסידות גור מובילה את הקו בהחלטות הנוגעות לבחירות. גורם בכיר בחסידות בעלזא אומר ל'כיכר השבת' כי לא מן הנמנע פיצול בתוך אגודת ישראל, כאשר מרבית החסידויות יצביעו עבור יחיאל לסרי, וחסידות גור לא תצביע עבורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר