הבחירות בבני ברק

מועמד 'בני תורה': הבחירות - ההפגנה הגדולה ביותר שלנו

בפתיחת מטה "בני תורה" בבני ברק, במעמד מנחם כרמל, נאם ראש הרשימה הרב אברהם קאהן, ואמר כי "הבחירות הם ההפגנה הגדולה שלנו קרקבלי משטרה ובואש". צפו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בכינוס פתיחת המטה המרכזי של 'הפלג הירושלמי' בבני ברק, התכנסו נציגי סיעת "בני תורה" המקומית יחד עם מנחם כרמל וחיים רוחמקין ששימש עד הבחירות כנציג הסיעה.

הרב אברהם קאהן, יו"ר הסיעה ומתמודד לראשות העיר מטעם עץ, פתח את הכינוס. בדבריו אמר: "אנחנו כאן כדי לעצור את הסחף והזלזול של כל מה שקיבלנו מרבותינו שהקימו את עולם התורה בארץ ישראל בשבעים שנה האחרונות. אם זה החזון איש או הבריסק'רוב, הרב מטשעבין, הרב שך הרב אלישיב וראש הישיבה זצ"ל".

"יש עלינו תביעה - 'מה אתה עשית כדי לעצור את הזלזול ושבירת כל מה שנבנה'", המשיך קאהן, "כולנו, הנציגים של בני התורה, לא צריכים לשבת כאן בכלל, הבחירות הם לא בנו, אלא הם בהשם ובתורתו. אנחנו מצביעים כדי להכריז שזאת התורה לא תהא מוחלפת ושאנחנו ממשיכים את מסורת התורה בדיוק כפי שקיבלנו אותה.

"וכשנבוא לפני הקב"ה ונגיד לו, שהיינו מוכנים להתבזות בשביל זה, ושהיינו מוכנים לעשות דברים שהם בניגוד לטבענו הפשוט. כי הרי כל בן תורה מקומו ב-א' חשוון ליד הסטנדר, ואנחנו קרענו את עצמנו מעל הסטנדר בשביל לדאוג לכבוד השם בעולם. הסכמנו לוותר על היקר לנו מכל, וויתרנו על ההתחדשות של 'תחילת הזמן', הכל בשביל שמו יתברך. רק ככה יהיה לנו מה לענות לו, שלא ניתבע על כך".

קאהן הוסיף ואמר כי "אנחנו נצא בשבועות הקרובים לדבר על כל זה עם אנשים אחרים, ויש כאלה מתוכם שב-99% לא יקשיבו לנו, אבל גם בשביל האחוז הקטן שהוא יבין ויסכים, אנחנו נלך ונעשה את זה, כדי שכשנבוא לפני הקב"ה נוכל לומר לו, שעשינו הכל – גם התבזינו בשביל כך, כדי לשמור על מסורת התורה.

"גדולי התורה הם אלו שמכוונים אותנו, והכל אנחנו עושים בשביל כבוד השם. ישבנו אצל הגאב"ד הגר"צ פרידמן, והוא אמר לנו דבר נפלא: 'זה כלל לא משנה אם ניכנס לקואליציה או שלא, זה לא הענין. הנושא הוא כמה קולות מצביעים בפועל, זו ההפגנה הגדולה ביותר שלנו, רק בלי משטרה ומי בואש. יש פה הפגנה של עשרות אלפים בארץ ישראל שיכריזו שהם נגד חילוף ושינוי התורה ובעד המרכזיות של התורה בחיינו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר