הקרב על חיפה

סטטוס קוו, חינוך ותשתיות - ההסכם בין 'דגל' לעינת קליש

שמירה על הסטטוס קוו בנושא שבת ודת, מינוי רבנים - בהסכמה, לא להעסיק יועץ חיצוני שייצג את החרדים, מוסדות חינוך ותפקידים • זה ההסכם המלא בין 'דגל התורה' ועינת קליש בחיפה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אלפר בכינוס 'דגל' בחיפה, אמש (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

פרסום ראשון: קרב סוער מתנהל בדרך לראשות העיר חיפה, ראש העיר המכהן יונה יהב נמצא לראשונה במאבק הישרדותי אמיתי על מקומו, כאשר בחזית המאבק עומדת מפלגת 'דגל התורה' שפועלת עבור המועמדת ד"ר עינת קליש-רותם.

כעת, 'כיכר השבת' חושף את ההסכם הקואליציוני המלא בין 'דגל התורה' לקליש רותם במידה וזו תיבחר לראשות העיר. במרכז ההסכם עומדים צרכיהם של תושבי השכונות החרדיות, ובעיקרן נושאי חינוך, תשתיות ותרבות.

תחילה מודגש בהסכם כי התנאי לתמיכה בקליש רותם הוא התחייבות כי "יישמר הסטטוס קוו בנושא שבת ודת בעיר". ל'כיכר השבת' נודע כי הבקשה להתחייבות על שמירת סטטוס קוו באה לאור ריבוי חילולי השבת בקדנציה האחרונה בעיר חיפה.

בנוסף נכתב: "מינוי הרבנים הראשיים בעיר חיפה יעשה בתיאום והסכמה עם סיעת דגל לתושב".

סעיף מעניין הוא בקשת 'דגל התורה' שלא להעסיק יועץ חיצוני לראש העיר, וכך נכתב: "עיריית חיפה מתחייבת שלא להעסיק יועץ או איש יח"צ נפקד שייצג את האינטרסים של המגזר החרדי, ללא אישור סיעת דגל לתושב".

באשר לנושאי חינוך נכתב בהסכם: "העמדת פתרון מידיי למבנה עבור בית הספר נתיבות משה בקריית שמואל; פתרון מידיי להעתקת ישיבה לצעירים משכונת רמת בגין למבנה במיקום מוסכם. תשתיות".

על התפקידים סוכם כי "חבר מועצה מטעם דגל ימונה למ"מ שני וסגן ראש העירייה בשכר לקדנציה מלאה". בנוסף, תקבל 'דגל התורה' את יו"ר הוועדה לתכנון ובניה. נציג דגל ימונה ליו"ר המועצה הדתית, ובכל ועדה או דירקטוריון או חברה עירונית יהיה לפחות נציג אחד של 'דגל'.

בתגובה להסכם, מסרה המועמדת ד"ר עינת קליש רותם ל'כיכר השבת': "עידן חדש לחיפה, מפלגת דגל התורה וסיעתה המקומית דגל לתושב תומכת בריצתי לראשות העיר. במסגרת ההסכם, יישמר הסטטוס-קוו, וגם יפתרו הקונפליקטים שנוצרו בין הדתיים לחילוניים בשנים האחרונות, תחת שלטון יהב. גם הקונפליקט בשכונת בגין צפוי להיפתר לטובת תושבי השכונה הקהילה החרדית הוותיקה בחיפה, כמותה ככל התושבים הגרים בעיר".

עוד מסרה: "לא אתן יד למריבות ולמלחמות, אלא לגישור ולמציאת פתרונות, כראוי לרוח החיפאית. אין לי ספק שיש לי שותפים המעוניינים במציאת פתרונות טובים שיהיו מקובלים על כל הצדדים".

כינוס 'דגל' בחיפה, אמש (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

יו"ר 'דגל התורה' מיכי אלפר מסר ל'כיכר השבת': "לאחר בחינה מעמיקה והכרות רחבה עם המציאות הפוליטית בעיר , ולאחר התייעצות עם מורי דרכנו, רבני העיר, ובברכת גדולי ישראל שליט"א, סיעת "דגל לתושב" ותומכיה מביעים תמיכה בד"ר עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה. בטוחים אנו כי גב' קליש תוביל לשיפור מעמדה ושגשוגה של חיפה כבירת המטרפולין בצפון, לאחר שנים בהן סבלה העיר מהגירה שלילית, ונסיגה בתחומי הכלכלה, החינוך והרווחה לתושב.

"ד"ר קליש רואה בתושבי חיפה זכאים לשוויוניות מלאה בכל התחומים. בראש מעייניה - רווחת התושב וקידום העיר. אנו מתפללים ומייחלים לבחירתה לראשות העירייה ובטוחים בס"ד בהצלחתה בהנהגת העיר בשנים הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר