המועצת מתפשרת:

הח"כים יצביעו נגד ולא יפילו את הממשלה על חוק הגיוס

מועצת גדולי התורה החסידית של אגודת ישראל שנפגשה הערב בירושלים סביב סוגיית חוק הגיוס. המועצת החליטה כי הממשלה לא תופל סביב החוק • "לא ניתן ללפיד את המנדטים" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התכנסה במשך כשעתיים בבית ועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, במרכז הדיון: סוגיית הגיוס, ושאלת עמדת החרדים מאגודת ישראל בהצבעה על חוק הגיוס בחודש הקרוב. בתוך הישיבה הבהירו גורמים בכירים ב'אגודת ישראל': "לא ניתן לנתניהו להפיל ממשלה על הגיוס ולא ניתן ללפיד את המנדטים".

בשלב זה המועצת לא פרסמה החלטה רשמית, שככל הנראה תפורסם מחר בביטאוני אגודת ישראל. גורם ב'אגודה' אמר ל'כיכר השבת' כי "האדמו"רים החליטו ללכת לפשרה, ויורו לחברי הכנסת להצביע נגד חוק הגיוס, אך לא לפרוש מהקואליציה במידה והחוק יעבור".

בשיחה עם עיתונאים, אמרו בכירים ב'אגודת ישראל' לאחר הישיבה, כי "הקו של האדמו"רים מפויס. הכיוון הוא לנסות למנוע את הפלת הממשלה, אך יהיה צורך בתיקונים בחוק הגיוס".

לקראת תום הישיבה נכנסו נציגי אגודת ישראל לרשויות המקומיות: יוסי דייטש (ירושלים), נחמן גלבך (צפת), מאיר רובינשטיין (ביתר), ישראל פרוש (אלעד) ואליהו גפני (עמנואל). לקבל את ברכת חברי המועצת לקראת התמודדותם.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע, כי לא התקבלו הכרעות בסוגיית הבחירות המקומיות. המועמדים נכנסו לקבל את ברכת האדמו"רים, אך לא נערך דיון בנושא.

ממטה המועמד יוסי דייטש נמסר: המועמד לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש, קיבל הערב בישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, את ברכתם של גדולי האדמו"רים.

האדמורים שהתכנסו לדיון בעניין חוק הגיוס, דנו בסיום הישיבה בבחירות המונציפאליות, וקיבלו החלטה משותפת לקרוא לכל אנשיהם לפעול בכל הכוח להצלחת רשימות אגודת ישראל בכל הארץ והמועמד לראשות העיר.

לאור חשיבות המערכה, באופן חריג, הוראת האדמו"רים - ה'קול קורא', תפורסם זמן ממושך בטרם הבחירות, כפי הנראה ביום שלישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר