סוער בכפר חב"ד

לאחר 70 שנה: לראשונה בחירות למועצה

לאחר שבעים שנה ללא בחירות, לראשונה נערכים תושבי הכפר למסע בחירות אמוציונלי עם שלוש רשימות נפרדות ונסיונות למנוע את הבחירות המקומיות מראש (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בכפר החב"די הירוק והפסטורלי החל השבוע מסע בחירות למועצה האזורית ולוועד הכפר. הרשימות מתחלקות בין שלושה זרמים המתגוררים בכפר.

הרשימה הראשונה היא רשימתו של רב הכפר שתומך ומריץ את הועד המכהן, הרשימה השנייה היא 'הרשימה המרכזית' בראשותו של יו"ר וועד כפר חב"ד בעבר וסגן ראש המועצה בהווה, הרב בנימין ליפשיץ. והאחרונה משתייכת לזרם המשיחיסטי.

לאורך השנים נערכו בחירות בכפר חב"ד רק לוועד האגודה שמייצג את חברי האגודה, ולא את כל התושבים, וכן לא ניתנה זכות בחירה לנשים ולצעירים לא נשואים. ואילו למועצה נקבעה רשימה אחת בשיתוף עם גבאי בתי הכנסת ורבני הקהילות השונות. לאחרונה גילו הרשויות כי בוועד האגודה רשומים 820 חברים, בעוד בכפר חב"ד מתגוררים 4300 בעלי זכות בחירה, כך ש-3480 תושבים אינם חברים בוועד האגודה, ולכן הורה משרד הפנים להקים ועד חדש שייצג את כלל בעלי זכות הבחירה בכפר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי עד להגשת הרשימות נערכו מאמצי שלום להגיע להסדרים בין חברי הרשימות השונות וכך למנוע את הבחירות לוועד המקומי ולחברי המועצה האזורית נציגי כפר חב"ד. אך למרות הסכמת יריבים פוליטיים ותיקים, כאשר הוצגה הפשרה לרב הכפר הרב מאיר אשכנזי, הוא התנגד לה בכל תוקף, ואף הוטל ווטו חד משמעי מצד יו"ר הוועד הנוכחי ורב הכפר על חלק מהעסקנים הוותיקים של הכפר.

בכך, באשר לא צלחו ניסיונות השלום והצדדים לא הגיעו לרשימה שתהיה מוסכמת על כלל הציבור, מסע הבחירות החל בקל רעש גדול. לוחות המודעות כוסו בקמפיינים השונים וחדרי המדרגות לבשו ריח של בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר