מעבר קוניטרה בגבול הצפון ייפתח מחדש

בטקס חגיגי ייפתח מחדש מעבר קוניטרה בין ישראל לסוריה, זאת לאור חזרתו של כוח האו"ם לדרום סוריה לאחר סיום הקרבות באיזור וכיבושו מחדש בידי צבא אסד (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה״ל מוסר, כי מחר (שני), יפתח מעבר קוניטרה בין ישראל לסוריה. בשלב זה ישמש המעבר את כוחות האו״ם בלבד, למעבר מישראל לסוריה ובחזרה.
"פתיחת המעבר תסייע במימוש הסכם הפרדת הכוחות (משנת 1974) בין ישראל לסוריה שעיקרה קביעת חיץ (שטח מפורז מנוכחות צבאית בין שתי המדינות). ישראל וצה"ל פעלו בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה עם האו"ם וארצות הברית לחידוש פעילות המעבר, מתוך מחויבות למשימת אונדו"ף והחתירה ליציבות במרחב", נאמר בהודעת דובר צה"ל.
מרחב קוניטרה הינו סמל שלטוני של המשטר הסורי. בסוף שנת 2014 נסגר מעבר קוניטרה אשר שימש כמעבר המקשר בין מדינת ישראל לסוריה.
בזמנו, צה״ל נאלץ לסגור את המעבר לאחר השתלטות המורדים על קוניטרה הישנה ושליטת פעילי ג׳יהאד עולמי המשתייכים לארגון אל-קאעידה במרחב. סגירת המעבר והמציאות הביטחונית באותה תקופה (2015-2018) לא אפשרו אחזקה שוטפת של מעבר קוניטרה פעיל תוך שמירה על שקט ויציבות במרחב.
עם סיום הלחימה באזור רמת הגולן הסורית והכפרים הנמצאים במרחב, הוחלט ע״י האו״ם על חזרת כוח אונדו״ף לסוריה. במקביל, התקבלה ההחלטה על ידי אונדו״ף כי כלל הצדדים מוכנים להפעלת המעבר, וכי פתיחתו הרשמית נקבעה למחר ה-15 באוקטובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר