המתיחות הפנים-חרדית בחיפה

בכיר בש"ס תוקף: המאבק של 'דגל' ביהב אינו לשם שמיים

יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ממהר להצטרף למאבק של 'דגל התורה' נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב, ובכיר במפלגה טוען כי המאבק אישי בשל אי מינוי אלפר לסגן • 'דגל': "האשמה המחוצפת" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מיכי אלפר בכנס בחירות בעיר ( אהרן ברוך ליבוביץ)

"יש לי שאלה אחת ופשוטה, האם עד לרגע שיונה יהב סרב למנות את מיכי אלפר לסגן - היו בעיות? התשובה היא לא", כך התבטא בכיר בש"ס המעורה בנעשה בעיר חיפה מטעמו של היו"ר השר אריה דרעי.

לדבריו: "התחושה של כולם שהכל בסדר, אני לא אומר שיונה יהב צדיק, אבל יש גרועים ממנו. מדובר במאבק אישי, המאבק אינו לשם שמיים, חד משמעי. אני מכיר על כף היד את הנעשה בחיפה. תגיד, למה 'אגודה' מסתדרת עם יהב? יש שם אדמורי"ם שיש להם יראת שמיים לא פחות מגפני, הם עובדים עם יהב ואין להם שום תלונה עליו".

הבכיר הוסיף: "יש עובדות. לא היו תלונות עד סיפור המינוי של אלפר, ברגע שיהב סרב למנות אותו לסגן בשכר - החל המאבק. זה לא סתם צירוף מקרים. אלו עובדות. גם אריה יודע את זה, הוא בכוונה לא תומך ב'דגל' בכל מה שקשור לחיפה".

"אריה רוצה ללכת עם המנצח, וכרגע זה נראה יונה יהב", מספר הבכיר: "כך שאריה מחכה לרגע שיבין מי בטוח מנצח, ובו הוא יתמוך. למרות שב'דגל' לא אוהבים את זה במיוחד".

לדבריו: "תראו רק מה שקרה בביקור של ח"כ יעקב מרגי בחיפה. החברים מ'דגל' דאגו להביא לשם בחורים שיצעקו עליו, אבל כשיעקב הגיב להם - לאיש לא היה מה לענות. ויעקב לא אחד שחושש לצאת למאבק, בטח לא ביונה יהב, אז שיפסיקו לצבוע מאבק פוליטי כמאבק תורני".

"אגב" מסיים הבכיר: "מעניין שמוסדות ש"ס נהנים משת"פ עם יונה יהב, היחידים שלא מסתדרים עם יהב אלו אנשי 'דגל', וכמו שאמרתי - כל זה רק אחרי שסרבו למנות אותו לסגן בשכר".

אריה דרעי יונה יהב

ממטה 'דגל התורה' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת":

"חיפה שמחה מאד שהגיעו אליה אורחים חדשים שרוצים 'לעזור' לתושבים ערב הבחירות, חיפה שמחה פחות לשמוע שקרים מביכים.

בנוגע לספין המביך של הסגנות אשר בשקר יסודו, נספר לאורחים שבאו זה מקרוב, כי מצוקות הציבור החרדי שהביא אלפר בפני ראש העיר ובהמשך בפני הקהל והתקשורת, היא זו שגרמה לאי קיום הסכם הסגנות כמו שאר ההסכמים על ידי יהב, ולא הפוך.

ציני למדי לומר כי אגודה מסתדרת עם יהב ולכן מוסדות בעלזא נרדפו, לכן גני הילדים בסערט ויז'ניץ מעוכבים כעשור, ולכן תלמידות בית יעקב של גור נאלצות לנסוע כל יום ללמוד בשכונת חליסה, ועל חשבונן. מוטב לאורחים החדשים להאזין לרחשי לב התושבים מכל הזרמים, בטרם ייצאו לקושש קולות בהצהרות מתריסות שאין להם ולו כלום עם המציאות, או לחילופין בטרם יסתמכו על תמיכה כזו או אחרת שמקורה בפחד מנקמת רה"ע, אשר עד כה גם לא ראינו לה כל פומביות, כנראה מפני כבוד השבת.

ההאשמה המחוצפת לגבי מעורבות בזעם התושבים וההורים - ולא "בחורים שהובאו" על ידי איש - שהיו מנת חלקו של ח"כ מש"ס שחשב לאחז עיניים בפתרונות שווא בתזמון שקוף של ערב בחירות, היא התגוננות שקרית לנוכח כאב אותנטי ומתבקש שהובע נוכח ניסיון ניצול ציני של הורים שסבלו במשך שנים כתוצאה מהתנכרותו של יהב.
בינתיים נמליץ לאורחים להקשיב יותר לתושבים ובכללם גם לאנשי קרית שמואל, אשר בפניהם הודיע ח"כ מרגי בספטמבר 2016 כי בידיו פתרון "בטווח הקרוב מאד, התאזרו בסבלנות למספר ימים ספורים".

מוסדות ש"ס לא נהנו מידו של יהב, אלא הם חלק ממצוקה אדירה. למרות הבטחות מפורשות לפני כעשור למרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, נאלצו לרכוש מבנה שמוערבות יהב ברכישתו היתה רק במתן אישור טכני של "פטור ממכרז לבקשת רשות עירונית", מה שלא מנע ממנו להתייחס לכך כהקצאה. ובנוגע למוסדות הבנות? ילדות הציבור הספרדי בחיפה לומדות בבית יעקב של החינוה"ע, המתמודד עם צפיפות נדירה. ברוכים הבאים לחיפה, וקצת צניעות ודרך ארץ בפני תושבים שאכלו מרורים 15 שנה מידו של יהב ובפני הנציגות העמלה למענם יום יום ושעה שעה, ולא במס שפתיים של ערב בחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר