תיק 3000

עד המדינה גנור מאיים לחזור בו מההסכם

מיקי גנור שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 3000 מאיים לסגת מההסכם אם לא תיפתר הבעיה עם כספו שנמצא בחו"ל אך הוכנס לרשימה שחורה שמונעת ממנו למשוך אותו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיקי גנור בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

עד המדינה בפרשת הצוללות - תיק 3000, מיקי גנור, מאיים לחזור בו ולבטל את הסכם העד מדינה שחתם, כך על פי הדיווח ב-ynet. הסיבה: עשרות מיליוני שקלים בבנקים בחו"ל בהם מחזיק גנור - אך אינו יכול להשתמש בכסף בשל מעורבותו בפרשה.

לפי הסכם עד המדינה, גנור יעיד על פרשת השוחד סביב קניית הצוללות מגרמניה ובתמורה הוא יהיה רק שנה אחת מאסר וייקנס בעשרה מיליון שקלים, סכום קטן יחסית לרווחיו בעסקאות. אלא שכעת גנור לא מרוצה והוא דורש לפתוח מחדש את ההסכם. הסיבה לזעם של העד, עשרות מיליוני שקלים ששייכים לו ושמוקפאים בבנקים בחו"ל.

מיקי גנור, שהיה נציג חברת טיסנקרופ הגרמנית בישראל, נעצר עם פתיחת החקירה בפרשת הצוללות לפני כשנתיים, בחשד ששיחד עובדי ציבור בכירים, בהם המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר-יוסף ומפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אלי מרום (צ'ייני) כדי שירכשו את הצוללות ממנו. בנוסף, הוא נחשד שפעל בשותפות עם מקורבי ראש הממשלה, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, כדי לקדם את עסקת רכישת כלי השיט והצוללות מהחברה הגרמנית.

כעת מתברר שעם חתימתו של גנור על הסכם עד המדינה הוא הוכנס למעין 'רשימה שחורה' שקשורה למערכות הבנקים בעולם. כתוצאה מכך הוא אינו יכול למשוך את סכומי העתק, בסך עשרות מיליוני שקלים, שהוא מחזיק בבנקים בקפריסין ובאוסטריה.

בעייתו של גנור סבוכה אף יותר, הבנקים בחו"ל דורשים ממנו להוציא את הכסף ולא להותיר אותו אצלם, אך מנגד הוא אינו יכול להעביר את הכסף לישראל, כי גם הבנקים בארץ אינם מעוניינים להסתבך ברשימות השחורות של רשויות הבנקאות העולמית.

גנור כבר העלה את הסוגיה הזאת בעבר וקיבל מהפרקליטות ומהמשטרה מסמך שבו נאמר, כי אין להם כל התנגדות שישתמש בכספו. אלא שהמסמך אינו מספק את הבנקים בישראל וגנור נותר בינתיים ללא כספו. "גם העניין הכספי וגם העובדה שעבר כל כך הרבה זמן מאז חתימת ההסכם הביאו את גנור לפינה", הסבירו אתמול גורמים שמעורים בפרשה.

גנור לא סתם "עושה שרירים" מעורבותו בתיק חשובה מאד, רק אתמול דווח בחדשות 2 שהמשטרה מתכוונת להמליץ לפרקליטות על העמדתם לדין של רוב החשודים בתיק על סמך עדותו. על פי הדיווח, חוקרי המשטרה הצליחו לגבש תשתית ראייתית נגד החשודים - אליעזר צ'ייני מרום, לשעבר מפקד חיל הים, דוד שמרון, עורך דינו לשעבר וקרוב משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; דוד שרן, לשעבר ראש הסגל ומנהל לשכת ראש הממשלה נתניהו ואבריאל בר-יוסף, לשעבר מ"מ ראש המועצה לביטחון לאומי. לפי הדיווח המשטרה תמליץ להגיש נגדם כתבי אישום לצד כמה מומלצים נוספים במעורבות פחותה.

עוד נאמר בדיווח, שהמשטרה לא צפויה להמליץ על העמדתו לדין של עו"ד יצחק מולכו, יועצו הבכיר של ראש הממשלה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר