"הגענו לקו האדום"

ליברמן: "מיצינו את כל האפשרויות - אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס"

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הבוקר הערכת מצב באוגדת עזה עם סגן הרמטכ"ל: "מיצינו את כל האפשרויות, חייבים להנחית מכה קשה על חמאס. זאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון, הבוקר (צילום: משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב באוגדת עזה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים ולאחר מכן נפגש עם חיילים.

במהלך הביקור אמר השר ליברמן: "לגבי המצב בדרום, אני ערכתי פה שורה של מפגשים עם אלוף פיקוד הדרום, מפקד האוגדה, מח"טים, מג"דים, גם עם החיילים, וההתרשמות שלי היא שכולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך.

"אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע, וכרגע חייבים להבין גם בצד השני- אנחנו, מדינת ישראל, מערכת הביטחון, עשתה הכל על מנת להגיע למצב של ה-29 במרץ, לפני פרוץ האלימות, בדרכי נועם. גם בהפעלת כוח, גם בשכנועים, גם בשת"פ עם הקהילה הבין לאומית ומוסדות או"ם ועם כל אחד שרק רצה לבוא ולעזור לפתור את הבעיה".

לדבריו: "מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות. עמדתי היא ברורה מאוד בכל הפורומים, גם פה במפגש באוגדת עזה, גם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור.

"אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית.

"כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

ליברמן הוסיף: "אנחנו ראינו גם הצהרות של ראשי חמאס, כולל איסמעיל הנייה, שאמר בצורה ברורה: 'לא דלקים ולא משכורות יפסיקו את הפעלת האלימות מצד חמאס. המטרה שלנו היא להגיע להסרת המצור'. הסרת המצור יש לזה פירוש אחד: יכולת חופשית באין מפריע להכניס נשק, להביא אנשי חיזבאללה איראנים לתוך רצועת עזה, ולזה אנחנו לא נסכים מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר