הקרב באלעד מחריף

'דגל התורה' דורשת צו מניעה; מאיר פרוש: "תהליך יח"צני"

'דגל התורה' פנתה לבית דין להוצאת צו מניעה נגד התמודדות ישראל פרוש באלעד. בתגובה טוענים ב'שלומי אמונים' כי זה תעלול יחצ"ני מאחר ו'דגל' סירבה שש פעמים להתייצב לדין תורה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש ופינדרוס (צילום: יהושע פרוכטר, באדיבות המצלם)

הקרב בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' מחריף: לאחר שזומנה שש פעמים על-ידי 'שלומי אמונים' לדין תורה על מנת לברר את ההסכם ודבר התמודדותו של ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, כעת, 'דגל התורה' פנתה לבית דין בבקשה להוציא צו מניעה להתמודדות פרוש באלעד, בתגובה אומרים ב'שלומי אמונים' כי מדובר בתעלול יחצני וגימיק תקשורתי זול.

ב'דגל', שנזכרו לפנות לדין תורה רק כשלושה שבועות לפני הבחירות, מנופפים בהסכם שחתמו עם 'שלומי אמונים' ב-2013, לפיו 'דגל' תתמוך במועמדות ישראל פרוש ובתמורה בבחירות ב-2019, פרוש לא יתמודד ו'שלומי אמונים' תתמוך במועמד של 'דגל'. כזכור, בשלומי אמונים טוענים כי דווקא 'דגל' היתה זו שהפרה ראשונה את ההסכם - בבית שמש.

מאיר הירשמן, ממטה ההסברה של פינדרוס באלעד, הסביר כי "אנחנו דורשים להזמין את שלומי אמונים לדין תורה על אי כיבוד ההסכם הברור באלעד. עברנו את הבוררות והם לא קיימו אותה. אין מנוס מדיון בפני דין תורה".

סגן השר מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', הגיב היום (שלישי) במכתב ארוך לדיין הגאון רבי ישראל ברגר כי מדובר בתהליך תקשורתי ויח"צני וה לא ייקחו בו חלק. במכתבו, כותב פרוש כי הוא פנה בשישה מכתבים ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, בהם ביקש לפנות לבוררות, "אולם לא נעניתי בחיוב".

פרוש מציין כי באחד המכתבים אף הבהיר לגפני כי במידה ולא יבואו לבוררות הרי שישראל פרוש יתמודד לראשות העיר אלעד וזאת מאחר ו'דגל' לא קיימה עמם את ההסכם בבית שמש, "שכידוע לטענתנו מדובר בהסכם אחד ומאוחד".

פרוש מצטט מתוך פגישה שהתקיימה בלשכת גפני בחודש אייר וכותב כי "בפגישה אמר לנו הרב גפני שלצערו (הוא היה רוצה אחרת...) היות ומרן הגר"ח קנייבסקי פסק ללכת עם אבוטבול הרי שדגל התורה לא תוכל להציג מועמד ואף לא לתמוך במועמד של שלומי אמונים כפי שמחויב בהסכם (למרות שהעידו בפני נאמני מרן הגר"ח שליט"א שלפני קבלת ההחלטה על ידו, לא נאמו לו שיש לדגה"ת הסכם עם שלומי אמונים)".

המכתב של פרוש לבית הדין

פרוש מוסיף וכותב כי הוא מסיק מכך שאותו דין יש להחטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מיום ראשון האחרון שהחליטה לתמוך בישראל פרוש לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות.

פרוש מאשים במכתבו כי גורמים ב'דגל' מנסים לפגוע בתדמיתו של ישראל פרוש "ולא באמת להשיג בירור אמת בנידון", ולכן "אנחנו לא רואים לנכון לקחת חלק בתהליך התקשורתי והיח"צני להם".

יצוין, כי הדיון בבקשה לפסול את יצחק פינדרוס מלהתמודד לראשות העיר אלעד, בקשה שהוגשה על ידי חבר מועצת העיר שי נתן (הבית היהודי), תידון מחר (רביעי) בבית המשפט בשעה 14:00 בצהריים. את פסק הדין צפוי לתת בית המשפט עד יום חמישי הקרוב.

ב'שלומי אמונים' הוסיפו בתגובה כי "בכרוז של מועצת גדולי התורה שהתפרסם היום נקבעה דעת תורה שישראל פרוש מתמודד לראשות העיר אלעד עד הניצחון בס"ד. באשר לפניה העכשווית לבית דין, כזכור, יותר מחצי שנה, ובמיוחד בחודש אלול פנינו בשש מכתבים לדגל התורה שיבואו להתדיין בבוררות וזה לא קרה בגללם.

"הפניה אחרי שישראל פרוש החל בקמפיין, סגר עם מפעלים להדפסות והגיע לסיכומים עם קהילות בעיר שיתמכו בו, זה תעלול יחצני וגימיק תקשורתי זול ולא מעבר לכך. ישראל פרוש רץ לראשות עד הניצחון בס"ד בברכת שרי התורה והחסידות שליט"א וימשיך לשרת את תושבי העיר מכל הגוונים עוד חמש שנים כראש העיר אלעד".

מסיעת "דגל התורה" נמסר כי "בחודשים האחרונים אנו עדים לניסיון חמור להפר הסכם חתום בעיר אלעד. למרות השמועות, סירבנו להאמין כי כך יקרה. בשבועות האחרונים, לאחר שהתברר באופן סופי שסיעת 'שלומי אמונים' החליטה להפר הסכם ברור וחתום בנוגע לראשות עיריית אלעד, הוחלט בהוראת גדולי התורה

"לצערנו, אחרי שסיעת 'שלומי אמונים' בחרה להתכחש להסכם, אנו עדים לשפל נוסף: סירוב להתדיין בדין תורה. ואם לא די בזו בחרו ב'שלומי אמונים' לקרוא לדין תורה - 'תעלול יח"צני', רח"ל. על ההזמנה שהוגשה כבר לפני יותר משבוע בחרו ב'שלומי אמונים' להגיב רק היום, אולי משום שחשבו שכשרה השעה לתעלולים יח"צניים נגד דין תורה.

"לא למותר לציין את מערכת הבחירות לה אנו עדים שכוללת לדאבוננו הפעלת חוקרים פרטיים, הדלפות מגמתיות לתקשורת החילונית ואיומים חמורים מאין כמותם על רבנים חשובים שכל חטאם הוא ציות לגדולי התורה - והכל נגד מועמד האחדות שזוכה לתמיכה חסרת תקדים של כל גדולי ישראל.

"מדובר בשפל חסר תקדים בציבוריות החרדית ואנו תקווה ותפילה שהשפיות תחזור למחננו, וסיעת 'שלומי אמונים' תקיים את ההסכם על פי דין תורה - למרות טענתה שהיא לא יכולה לעשות זאת כי כבר הוציאה הזמנה להפקות דפוס - ותורה לישראל פרוש להסיר מיד את מועמדותו מעוררת המחלוקת זאת על פי דין תורה, על פי ההיגיון ועל פי היושר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר