אוסטרליה מאוימת

13 מדינות ערביות הזהירו: "אל תסכנו את יחסיכם איתנו"

יום למחרת החלטתו של ראש ממשלת אוסטרליה החדש, סקוט מוריסון, לשקול את העברת השגרירות לירושלים והכרה בעיר כבירת ישראל, השגרירים הערבים מיהרו להתנגד ולאיים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הפרלמנט בקנברה, בירת אוסטרליה (צילום: shutterstock)

יום למחרת החלטתו של ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, לשקול את העברת השגרירות לירושלים, מדינות ערביות ממהרות לאיים אם האפשרות תמומש.

כזכור, אתמול (שני) עדכן ראש הממשלה האוסטרלי את עמיתו, ראה"מ נתניהו בשיחת טלפון, כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל, ולהעביר את שגרירות אוסטרליה מתל אביב לירושלים.

הדברים באים על אף שמוקדם יותר השנה דחתה שרת החוץ האוסטרלית, יוליה בישוף, את האפשרות של העברת השגרירות. לדבריה, למרות היחסים החמים בין אוסטרליה לישראל, "עניין ירושלים הוא מעמד סופי, שבו החזקנו במשך עשרות שנים".

סקוט מוריסון, שנכנס לתפקידו באוגוסט, מחליף את מלקום טורנבול שהודח על ידי הסיעה הליברלית.

היום (שלישי), בצעד לא מפתיע, התאספו שגריריהן של 13 מדינות ערביות בקנברה, בירת אוסטרליה, למחות נגד המהלך של הכרה בירושלים כבירת ישראל.

על פי שגריר מצרים באוסטרליה, מוחמד ח'איראת, הדיפלומטים מתכוונים לשלוח מכתב לשרת החוץ האוסטרלית החדשה, מאריס פיין, מכתב שיבהיר את ההשלכות של מהלך כזה. לדבריו, "החלטה מעין זו תפגום בתהליך השלום, וגם ביחסיהן של אוסטרליה ומדינות רבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר