בשורה להורים

תמה הסאגה: משרד הרווחה אישר סבסוד לפעילות הצהרונים

לאחר חודשים ארוכים של אי וודאות וחשש רב בקרב אלפי משפחות מפני תשלום נוסף של מאות שקלים בחודש - סאגת תקצוב הצהרונים בגני הילדים הגיעה אל סיומה (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בשורה להורי ילדי הצהרונים: לאחר חודשים ארוכים של אי וודאות וחשש רב בקרב אלפי משפחות מפני תשלום נוסף של מאות שקלים בחודש - סאגת תקצוב הצהרונים בחלק מהערים הגיעה אל סיומה.

משרד הרווחה הודיע כי יסבסד גם את הצהרונים הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך, ובתוכם הצהרונים באשכולות 6 ומעלה, שנותרו מחוץ לסבסוד של משרד החינוך.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", מאז החלה שנת הלימודים ניחתה גזירה קשה על אלפי משפחות בישראל, בהן לא מעט משפחות חרדיות, אשר גילו לפתע כי בעקבות מגוריהן בערים המדורגים גבוה בדירוג הסוציו אקונומי של משרד החינוך, הרי שיאלצו לשלם מאות ואלפי שקלים מדי חודש עבור צהרונים לילדיהם.

הסיבה היא רפורמה שהוביל שר האוצר משה כחלון בנושא הצהרונים שנועדה לעודד הורים לצאת לעבוד, כאשר האחריות על הפעלת הצהרונים הועברה לידי משרד החינוך.

אלא שהורים לילדים בגנים בגילאי 3 עד 6 בערים רבות - בעיקר בריכוזים החרדים בערים המעורבות, בהן פתח תקווה, רחובות, נתניה ועוד, גילו כי אין תקצוב לצהרונים עבור ילדיהם וכי הם ייאלצו לשלם מחיר מלא עבור צהרון, בעלות מופרזת של כ-800-900 שקלים לכל ילד, זאת בשל אי הסדר תקציבי בין משרדי הרווחה והחינוך על תקצוב הצהרונים.

כעת, כאמור, לאחר מאמצים מרובים ומו"מ מתמשך, בפעילותו של יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אישר משרד הרווחה את תקציב הצהרונים וההסדר שב בימים אלו להתקיים כבשנים עברו - על פי גובה ההכנסה של כל משפחה ולא לפי יחס חלוקה עירונית.

יו"ר יהדות התורה בפ"ת, אליהו ברוכי, שהיה ממובילי המהלך ולקח חלק במשא ומתן בין הצדדים, הודה לרב גפני על חלקו בקידום ההסכם. "מדובר בבשורה והקלה לאלפי משפחות" אומר ברוכי. "גביית שכר לימוד באופן קולקטיבי על פי מקום מגורים ללא התייחסות למצב הסוציו אקונומי היא לא הגונה ולא הגיונית. אני שמח שהעוול תוקן והסדר שב על מקומו ולכל ילדי הצהרונים בפתח תקווה תהיה מסגרת ראויה ומאורגנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר