הסלמה חמורה בדרום

רקטה פגעה בבית בבאר שבע, 6 נפגעו; צה"ל תוקף בעזה

מעט לאחר השעה 3:30 לפנות בוקר נשמעו אזעקות בישובי הדרום • רקטה אחת פגעה בבית בבירת הנגב - באר שבע • נזק כבד נגרם למקום, שישה נפגעים פונו • הבוקר, צה"ל תוקף בעזה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בחשוון תשע"ט | 17.10.18
הזירה בבאר שבע (צילום: מד"א)

אזעקת צבע אדום נשמעה, לראשונה מאז הפסקת האש, לפנות בוקר (רביעי) בישובי הדרום לאחר שזוהה שיגור מרצועת עזה. דווח על פגיה ישירה בחצר בית בבאר שבע, נזק כבד נגרם למקום והבית בסכנת קריסה. הבוקר, צה"ל החל לתקוף ברצועה.

כוחות ההצלה שהוזעקו למקום טיפלו בשישה בני אדם שלקו בחרדה. בין הנפגעים, אם ושלושת ילדיה שהיו בבית שנפגע. מעיריית באר שבע נמסר כי בשל המצב הביטחוני לא יתקיימו היום לימודים במוסדות החינוך בעיר.

דובר צה"ל מסר הבוקר כי "בשעה זו החלו מטוסי קרב של צה"ל בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה", באשר לשיגור הרקטה נמסר כי "מבדיקה נוספת עולה שבאותו אירוע זוהה שיגור גם לכיוון הים". כמו כן נמסר כי הרקטה הנוספת ששוגרה נפלה בים מול גוש דן.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט קיצר את ביקורו בארה"ב, שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום הדיג ברצועת עזה לשלושה מיילים. ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננה להתקיים הבוקר בשעה 9:00 בוטלה.

במשטרה עדכנו כי "שוטרים הוזעקו לאירוע של פגיעת רקטת בבית בעיר באר. דיירי הבית חולצו בידי הכוחות שהגיעו למקום".

מבית החולים סורוקה נמסר כי שישה נפגעים פונו לביה"ח, בשלב זה, בעקבות הנפילה בבאר שבע. 3 מהם סובלים מחבלות קלות ושלושה נפגעי חרדה. מטופלים במלר"ד".

חובש בכיר במד"א ירון בראל סיפר: "לבית של השכנים הגיעו אשה כבת 39 ושלושת ילדה כני , תשע עשר ושתים עשרה שהיו בהכרה מלאה ועם סימני התקף חרדה, הם סיפרו שהם נכנסו לממ"ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד, הענקנו להם טיפול ראשוני במקום".

כזכור, אתמול (שלישי) במהלך הערכת מצב באוגדת עזה, התבטא שר הביטחון אביגדור ליברמן: "מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות. עמדתי היא ברורה מאוד בכל הפורומים, גם פה במפגש באוגדת עזה, גם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור.

"אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר