משרד החוץ מהיר

פוחלצי תנין, כדורי רובה ושוקר: הישראלים שנתפסים בסיני

ישראלים אוהבים לנסוע לסיני למרות מסוכנות האזור - אך מתברר שזה לא הדבר היחידי שיכול להסתבך • משרד החוץ: זהירות - עיכובים, חקירה, קנסות או גם משפט ומאסר (תיירות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
סיני (צילום: shutterstock)

ישראלים רבים מסתבכים לאחרונה במעברים מישראל לסיני, כשבכליהם חפצים בעייתיים - כך על פי דיווח ב-ynet.

לאחרונה, עוכבו שני נופשים ישראלים בשני מקרים שונים על ידי השלטונות המצריים, מאחר וניסו להוציא משם פוחלצי תנין שאותם קנו בשווקים המקומיים, בעוד החוק המצרי אוסר את הוצאתם. השניים נעצרו לקצת יותר מיממה, ספגו קנס והפוחלצים הוחרמו מהם. לאחר מכן שוחררו.

דיווח אחר מספר על ישראלי שנעצר, לאחר שבכליו נמצא שוקר חשמלי. גם הוא הוחזק במעצר, נקנס ולאחר מכן שוחרר.

במקרה נוסף, ארבעה ישראלים נעצרו במעבר טאבה בכניסתם לסיני, לאחר שבידיהם נמצאו כדורי רובה שנשכחו כנראה בתיקיהם, מתקופת שירותם הצבאי או מהמילואים.

מעצרם של ישראלים בתיקים כגון אלו, מסב כאב ראש למחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, מאחר והיא נדרשת להתערב, באמצעות שגרירות ישראל בקהיר, על מנת להביא לשחרורם.

משרד החוץ חוזר ומתריע בפני היוצאים לסיני ולחו"ל, כי יש לבדוק היטב אם יש בתיקיהם תחמושת שנשכחה, שעלולה לגרום לעיכובים, לחקירה, לקנס ולפעמים גם למשפט ולמאסר.

יוזכר כי המטה ללוחמה בטרור מתריע שסיני הוא אזור מסוכן. על פי ynet, "הישראלים, כמו הישראלים, מתעלמים כעת מאזהרות המסע".

אריה, חרדי שנוסע מדי פעם לסיני, מציע הסבר לעלייה בשיעור המעצרים. לדעתו, "הדבר נובע מכך שעד לפני כמה חודשים לא היה כל בידוק בטחוני נורמלי בצידו המצרי של הגבול. לאחרונה הותקנו מכונות שיקוף, מה שמסביר את העלייה בתפיסת ישראלים כשבידיהם חפצים שונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר