"החמאס אחראי"

דובר צה"ל: אלו יעדי הטרור שהותקפו בעזה

דובר צה"ל, תא"ל רונן מאליס, מאשים את ארגון החמאס בירי הרקטות לעבר ישראל. משעות הבוקר הותקפו למעלה מ-20 יעדים, במרכזם - מנהרת טרור התקפית של חמאס שחצתה לשטח ישראל (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בחשוון תשע"ט | 17.10.18
ההרס בבית שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דובר צה"ל, תא"ל רונן מאליס, מאשים הבוקר (רביעי) את ארגון החמאס בירי הרקטות לפנות בוקר לעבר ישראל, בהם רקטת גראד שפגעה ישירות בבית בבאר שבע וגרמה לשישה נפגעים במצב קל ורקטה נוספת שנלה בים - מול חופי גוש דן.

מחבלים מתכוננים לשיגור רקטה - ומחוסלים (צילום: דובר צה"ל)

"הרקטות שנורו הן מייצור עצמי לטווח בינוני", אמר דובר צה"ל בתדרוך כתבים, "רקטות כאלה יש בעזה לשני ארגונים בלבד: חמאס והג'יהאד האסלאמי. זה לא מעניין מי ירה, האחריות היא על חמאס. בתגובה תקפנו 20 יעדי טרור, בהם מנהרת טרור של חמאס בדרום הרצועה".

דובר צה"ל נשאל כיצד הרקטה פגעה ישירות בבית - למרות מערכת 'כיפת ברזל', והשיב כי "יכולת המערכת לא הרמטית. מה שעבד היום זה פעולת האזרחים".

ההרס בבית שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מוקדם יותר טענו ארגוני הטרור ברצועה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, כי הם "מתנגדים לירי הרקטות שפוגע במאמצי המצרים להסרת המצור מעל רצועת עזה", אך דובר צה"ל הבהיר כי "אנחנו נמצאים בגל תקיפות שטרם הסתיים. תקפנו לאורך הרצועה סוגים שונים של מטרות: תשתיות תת-קרקעיות ומנהרה התקפית, סדנאות חפירה במרחבים אחרים ברצועה, בסיסים של חמאס עם תשתיות צבאיות, אתרי יצור של רקטות ופיר חפירה של מנהרת טרור ימית.

"מי שאחראי על הירי - גם אם לא לחץ על הכפתור - זה חמאס. הוא אחראי על כל מה שקורה ברצועה. הוא מוכרח להבין שהאחריות לרצועה ולמה שקורה בה מוטלת עליו. אין יכולת להטיל את זה על גורמים אחרים. האירועים על הגדר והירי היום נעשו כשברקע יש ניסיון להטיב את מצב הרצועה ולהטיב את מצב תושבי עזה".

בתוך כך, ששת הנפגעים שפונו לפנות בוקר לביה"ח סורוקה בעקבות נפילת הגראד בבאר שבע, שוחררו לאחר שקיבלו טיפול רפואי במיון.

התקיפות ברצועת עזה

בהודעה מטעם דובר צה"ל נמסר כי "החל מהבוקר תקפו מטוסי קרב של צה"ל למעלה מ-20 מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. במוקד התקיפה מנהרת טרור התקפית של חמאס באזור חאן יונס שחצתה לשטח ישראל, וכן פיר עורפי של המנהרה. המנהרה הייתה במעקב צה"ל מזה תקופה.

"כמו כן נתקפו מתחמים לחפירת מנהרות טרור התקפיות בזיתון ובחאן יונס ופיר מנהרת טרור ימית במרחב החוף בחאן יונס, מפעל לייצור רכיבים ולוחות בטון לבניית מנהרות וכן מפעל ייצור אמצעי לחימה אוויריים ברפיח ובתל אלהוא, מתחם צבאי של הכוח הימי בחאן יונס וכן יעדי טרור במספר מתחמים צבאיים ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

המנהרות שנוטרלו במהלך השנה האחרונה

"ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. ארגון הטרור מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל וכחות הביטחון, בכלל זאת מוביל ומאפשר טרור בחסות של הפרות סדר אלימות.

"בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

ההרס בבית שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
ההרס בבית שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
ההרס בבית שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר