חיזוק משמעותי לדייטש

לופוליאנסקי: "דעת מרן הגרי"ש אלישיב - לתמוך במועמד חרדי"

ראש העיר לשעבר וחתן פרס ישראל, אורי לופוליאנסקי, שובר שתיקה ומצהיר על תמיכה במועמד לראשות י-ם יוסי דייטש: "זה דעת התורה של הרב אלישיב, לתמוך במועמד החרדי". האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

חיזוק משמעותי למועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים: ראש העיר החרדי לשעבר אורי לופוליאנסקי, איש דגל התורה, מתייצב לימינו של דייטש ומכריז כי הוא האדם הנכון לכהן כראש העיר.

בראיון שהעניק הבוקר לבצלאל קאהן ברדיו קול חי, אמר לופוליאנסקי: ״יוסי דייטש איש הוא איש עשייה, שמכיר טוב מכולם את העיר ירושלים, עובד מבוקר עד ליל, פועל למען כל תושביה במשך שנים רבות, ומקובל על כלל הציבור בירושלים. תושבי ירושלים מבינים שגורל העיר נתון בידיהם והם לא יבחרו בכל אחד ובאנשים שאינם בקיאים בענייניה של ירושלים. דייטש הוא האדם המתאים ביותר לכהן כראש העיר ירושלים. לוקח קצת זמן, אבל בסוף כולם יתמכו בו - והוא יהיה ראש העיר".

לדבריו: "דייטש אדם שמכיר ויודע את מסדרונות העירייה וכיצד לכלכל צעדיה. חושב שזה הזמן לעשות ככל שביכולתינו שיהיה ראש עיר חרדי שטוב לכלל האוכלוסיות".

לופוליאנסקי סיפר, כי "הרב אלישיב אמר בצורה ברורה, דרך אגב זה גם היה כתוב, הרב אלישיב הורה לבחור בנציג החרדי. אין ספק שהרב יוסי דייטש יכול כנציג חרדי לקבל אחריות על העיר הזו וזה יהיה טוב לכולם. אין ספק שיש היום כאוס. אנחנו בדרך לפי פחת".

"יש זמן שתהיה התגייסות כללית, גם של מסורתיים למען מועמד שישמור על קדושת ירושלים. אין זה אומר שלא יכולו לרקוד אחרים כדרכם".

"אין זה סוד שהרב אלישיב תמך בעניין של מועמד חרדי" טען והוסיף: "ממני הרב אלישיב זה מה שתבע לעשות. אבל גם כשהיה מועמד של אגודת ישאל, הרב אלישיב אמר שכיוון שהוא הנציג החרדי - צריכים לבחור בו. הוא גם דאג שהדברים יכתבו בכתב יד על ידי חתנו יבדל לחיים הגאון רבי עזריאל אוייערבך.

לדברי לופוליאנסקי: "אני קצת מרגיש את מה שקורה בירושלים, התושבים יודעים שגורל העיר בידיהם, הם ידעו לבחור עבור מי ש-15 שנה נמצא בתוך העניינים".

"כשהרב יוסי דייטש בא ורוצה להלחם על קדושת ירושלים, אין ספק שזה מה שייעשה בסוף. לוקח קצת זמן עד שאנשים מבינים את החשיבות של העניין ועושים מעשה למען ירושלים עיר הקודש".

באשר ליכולת של דייטש לכהן כראש עיר אמר: "בעצם איך בוחנים אדם, לפי עברו. עברו של דייטש אדם שפעל ועשה למען הכלל לא נח ולא שקט היה פועל למען כלל המגזרים יום וליל".

"קדושת ירושלים זה עניין חשוב, אבל לגבי היום יום, דייטש אדם מסור ודואג, הסר דאגה מליבך. כלל המגזרים ייהנו ממנו יותר מכל אחד אחר, כיוון שהוא מכיר הכי טוב את העיר", סיכם.

יוסי דייטש מסר בתגובה: ״אני מתרגש לקבל את תמיכתו של איש החסד, ידיד נפשי אורי לופוליאנסקי, ראש העיר בעבר וחתן פרס ישראל, שמפעל החסד שהקים, ׳יד שרה׳ הוא ממפעלי החסד החשובים בישראל ובעולם. לופוליאנסקי יודע היטב מהי עבודת ראש העיר ומה דרוש על מנת לבצע אותה על הצד הטוב ביותר, ותמיכתו משמעותית ביותר עבורי.
אני מתפלל כי גם אני, כשאשב על כיסא ראש העיר, אדע כמוהו להיות גשר בין המגזרים ולתת שירות במאור פנים לכל אזרח תושב ירושלים, נשים וגברים, חילונים, דתיים וחרדים, ערבים ויהודים״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר