שבדיה: שוב ניסיון לחוקק כנגד ברית המילה

נציג המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט השבדי הגיש בקשה לחוקק חוק כנגד ברית המילה. בשנים האחרונות נעשו ניסיונות רבים במדינות סקנדינביה נגד ברית המילה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שוב חקיקה אנטישמית באירופה: ריצ'רד זמנהוף, מזכיר המפלגה השלישית בגודלה בשבדיה 'הדמוקרטים השבדיים', הגיש הצעת חוק בפרלמנט השבדי לאסור קיום ברית מילה במדינה הסקנדינבית.

למרות ש'הדמוקרטים השבדיים' איננה המפלגה השולטת בפרלמנט, יש לה 18 חברים בפרלמנט וקיים חשש שהפרלמנט יתייחס אליה ברצינות בשל גודלה. ההצעה איננה רק לחקוק חוק האוסר את קיום ברית המילה, וכוללת גם דרישה שהממשלה תציג תכנית לאסור את המילה ותקיים הצבעה בנושא.

בשנים האחרונות יצאו מחוקקים בפינלנד, באיסלנד, בדנמרק, בשבדיה ובנורבגיה בהמלצה לאסור קיום מצוות המילה, אולם ההמלצה לא התקבלה ואף לא אחת מאותן מדינות אסרה את הדבר, גם בשל לחץ בינלאומי שהפעילו ארגונים יהודיים באירופה וכן ארגונים מוסלמיים שמשתפים איתם פעולה בנושא זה.

לאחרונה היו כמה מקרים של התנכלות ממשלתית ליהודים בשבדיה. כך מקור הבשר הכשר היחיד בעיר מאלמו שבשבדיה נסגר, לאחר פשיטת מחלקת הבריאות העירונית על הקצביה. בשבדיה קיים חוק האוסר על שחיטה יהודית, אך ייבוא בשר כשר ממדינות אחרות הותר בהסכם עם הקהילה היהודית במאלמו, המונה כ-800 יהודים.

במקרה אחר נקנס שליח חבד בעשרות אלפי יורו לאחר שלימד את ילדיו בביתו ולא שלח אותם לבית הספר הכללי. ילדי המשפחה לומדים בתוכנית הלימודים הביתית 'בית-ספר נט' שמשמשת את ילדי שליחי חב"ד ברחבי העולם גם בשל החשש לאנטישמיות בבתי הספר שמלאים במוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר