הכוננות הביטחונית

כוחות שריון ורגלים בגבול עזה; שינויים בנתב"ג

מאז תום ישיבת הקבינט הממושכת לפנות בוקר, ובפרט בשעות האחרונות, משונעים כוחות רבים של צה"ל אל גבול הרצועה. במקביל, בנתב"ג מתכוננים לירי רקטות כבדות (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בחשוון תשע"ט | 18.10.18
היערכות טנקים בשטחי כינוס סמוכים לעזה (צילום: רועי עידן, ynet)

צה"ל מרכז בשעות האחרונות (חמישי) כוחות רבים, הכוללים עשרות טנקים, תותחים ממונעים ונגמ"שים, בשטחי כינוס לאורך רצועת עזה, בשל המצב הביטחוני הרגיש.

במקביל, נפרסו מערכות של 'כיפת ברזל' במיקומים אסטרטגיים רבים ברחבי הדרום והמרכז, וסמוך לערים צפופי אוכלוסין.

כוננות זו משפיעה גם על נמל התעופה הבינלאומי, כשהתבנית התפעולית בנתב"ג שונתה לנחיתות מצפון על מסלול 21 ועל מסלול 26, והמראות 26 (מזרחה). יצוין, כי תבנית חדשה זו, עליה הוחלט כמקדם ביטחון לקראת שיגור אפשרי של רקטות ארוכות טווח מעזה, לא פוגעת בלוח הטיסות.

הגעת משלחת המו"מ ל'הסדרה' עם חמאס, לעזה (צילום: מתוך טוויטר)

אחרי שישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה לפנות בוקר בתום יותר מחמש שעות, בהוראה לא לדווח אודותיה, היה השר יואב גלנט, החבר בקבינט, היחיד שהפר מעט את האיפול הכבד.

"אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט", אמר גלנט בכנס באילת, "אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש והטרור על הגדרות בגבול".

ההערכות כעת בצה"ל, כפי שגם נפרסו בישיבת הקבינט הביטחוני האחרונה, הן שהמשגר ממנו בוצע ירי הרקטות לבאר שבע ולגוש דן אתמול בבוקר הגיע מהחמאס. מדובר, כך מסבירים בצה"ל, במשגרים חמושים המוכנים לירות לעבר ישראל בכל רגע נתון, בלחיצת כפתור.

בתוך כך, חברי המשלחת המצרית המתווכים בין חמאס לישראל, בדרך ל'הסדרה' אפשרית, הגיעו היום לפגישה עם בכיר ארגון הטרור אסמאעיל הנייה.

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר טען היום, כי מי שעומד מאחורי ירי הרקטות אתמול הם... ישראל או גורמים ברשות הפלסטינית. בריאיון לרשת הטלוויזיה פראנס 24 בערבית, אמר א-זהאר כי האחראי לירי רצה לגרום למתיחות ביטחונית, כדי לתת לישראל תירוץ לברוח ממחויבויותיה בסוגיות ההומניטריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר