אחרי הכינוס הערב

מזכיר ה'מועצת' בראיון: "גדולי הדור יודעים כל פרט ב'דגל'"

אברהם רובינשטיין, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', מסכם ל"כיכר השבת" את התחושות אחרי הישיבה ההיסטורית שהתקיימה הערב לקראת הבחירות לרשויות המקומיות • צפו בדבריו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |

"המסר מהכינוס הערב", אומר מזכיר מועצת גדולי התורה שהתכנסה הערב, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת', "הוא שברוך ה' גדולי הדור ממשיכים להנהיג את דגל התורה".

לדבריו, ה'גדולים' מונחים בכל פרט בכל ארץ ישראל, יודעים כל פרט, וקובעים על פי דעתם, דעת תורה, את כל הנעשה בדגל התורה, לכל נציגי הציבור".

"הם מכוונים את הדרך של דגל התורה, את הדרך של הנציגים, ושומרים עליהם, וגם נותנים להם את הכוח".

מה ההוראה לציבור בנוגע לבחירות המקומיות? נשאל מזכיר ה'מועצת', והשיב: "יש 'קולות קוראים'. יש 'קול קורא' לכל ארץ ישראל, ויש 'קולות קוראים' לכל עיר ועיר".

"יש 'קול קורא' מיוחד לבני ברק", מוסיף רובינשטיין, שכזכור מתמודד לראשות העיר החרדית, "ולירושלים יש 'קול קורא' ביחד עם שאר הערים".

מזכיר ה'מועצת' מוסיף: "בשאר הערים גם, מה שדגל התורה תומכת ומי שהיא שמה לראשות העיר, מוזכרים ב'קול קורא', ובעז"ה נעשה ונצליח ונזכה לקדש שם שמיים".

ישיבת מועצת גדולי התורה (באדיבות המצלם)

כאמור, חברי מועצת גדולי הליטאיים פרסמו הערב את קריאתם ב'קול קורא' כללי ובהחלטות שנכתבו בסיום הכינוס, ובין היתר הם פונים "לאחינו בני ישראל די בכל אתר ואתר, החרדים לדבר ד', לתמוך ולהצביע לרשימת דגל התורה שבכל מקום, וכן במקומות בהם מופיעים נציגים מטעם דגל התורה, או רשימות שדגל התורה תומכת בהם ברשימות מקומיות" - וכאן באה רשימה ארוכה של כל הערים בהן מתמודדת התנועה הליטאית או תומכת ברשימה אחרת.

באשר למועמדים לראשות הערים, הורו חברי ה'מועצת' הליטאית, כי יש "לתמוך ולהצביע למועמדים לראשות הערים: אלעד - הרב יצחק פינדרוס, בני ברק - הרב אברהם רובינשטיין, בית שמש - הרב משה אבוטבול, מודיעין עילית - הרב יעקב גוטרמן, עמנואל - הרב אליהו גפני, ירושלים - מר משה ליאון, וכן ראשי הערים שדגל התורה תומכת בהם כפי שיתפרסם בימים הקרובים בעזהי”ת".

מי שזוכה כאן לתמיכה רשמית ופומבית של חברי מועצת גדולי התורה, בפעם הראשונה, הוא משה ליאון, המתמודד לראשות עיריית ירושלים.

בנוסף, מי שבולט בהיעדרו בפסקה זו, הוא מאיר רובינשטיין המתמודד על קדנציה נוספת כראש עיריית ביתר עילית, והנתון בימים אלו במתיחות גוברת מול דגל התורה המקומית, בשל השתייכותו לסיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל, שכידוע שרויה כעת בסכסוך חריף עם 'דגל'.

חברי ה'מועצת' מגיעים לכינוס (צילום: אריאל ליבא, כיכר השבת)

בהחלטות שניתנו הערב, כפי שעדכן המזכיר אברהם רובינשטיין, נוספה עוד בין היתר הפנייה הבאה: "והננו בזה בקריאה נרגשת שלא להיגרר למחלוקת, לשון הרע, מידות רעות ושאר איסורים חס ושלום, אלא לפעול ולעשות ככל הנצרך כדי שיתקדש שם שמים ולצורך חיזוק הדת, בנחת בדרה של תורה וכראוי לבני תורה, וכמאמר הכתוב 'דרכיה דרכי נועם'".

משפט נוסף שבולט בהחלטות ה'מועצת', הוא בקשר לסוגיית "חוק הגיוס". "מועצת גדולי התורה מחזקת את ידי נציגי יהדות התורה העומדים על משמר התורה, להמשיך לאפשר לתלמידי הישיבות ובני התורה לשקוד על תלמודם ללא הפרעות - כי בנפשנו הדבר", נכתב בהחלטות.

ה'קול קורא' של מועצת גדולי התורה (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר