אנחת רווחה

תוקפו של ליפא שוורץ בבורו פארק הואשם ב'פשע שנאה'

לאחר שנראה היה כי סעיף השנאה יוסר מתיקו של פארוק אפזאל, מסתמן כי הקריאות האסלאמיסטיות שהשמיע כשתקף את שוורץ, הספיקו כדי להאשים אותו ב'פשע שנאה (חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ליפא שוורץ, המותקף (צילום מסך: מתוך CBS New York ביוטיוב)

אנחת רווחה בקהילה החרדית של בורו פארק: פארוק אפזאל, שהיכה את ר' ליפא שוורץ בדרכו לתפילה בשבוע שעבר, יואשם ב'פשע שנאה'.

כזכור, שוורץ, תושב השכונה בן 62, צעד ביום ראשון שעבר בדרכו לתפילה כשבידו טלית ותפילין. לפתע, רץ לעברו נהג מונית והחל להלום בפניו באכזריות. מאוחר יותר סיפר שוורץ כי באותן דקות חשש לחייו.

בריאיון אמש למגזין NEW YORK הוסיף ליפא: "הוא יצא מהרכב וצעק עלי בזעם. אני נפלתי על הכביש, לפתע הוא היה מעלי והחל להכות בי באגרופים. זעקתי אליו שיעזוב אותי והתחלתי להילחם בחזרה".

תיעוד התקיפה (צילום: BoroPark24)

"אם היתה ברשותו סכין – הוא היה דוקר אותי. הוא זעם, וצרח כל הזמן", תיאר שוורץ המותקף. גם כשהוא כבר החל לברוח מהזירה, נהג המונית תקף אותו שוב ליד מבנה בנק TD.

תחנה 66 של משטרת ניו יורק עצרה בהמשך את הנהג החשוד, פארוק אפזאל בן ה-37, בסיוע ארגון 'שומרים'. בתחילה נראה היה כי אפזאל יואשם מיידית בפשע שנאה, אך בית המשפט נטה שלא להשית עליו פשע זה. הסיבה: טענות בני משפחתו של התוקף כי הוא סובל מהתפרצויות זעם.

תושבי השכונה ועסקניה השמיעו קולות מחאה, בפרט לאחר שהתברר כי התוקף השמיע קריאות איסלאמיסטיות בעת המעשה. כעת, לפי דיווח של אתר YWN, הוחלט להחזיר את האישום בפשע שנאה. ההחלטה התקבלה בשעות שלפני שבת, לקול תשבחות עסקני השכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר