9 דרכים קלות לשיפור מצב הרוח בבית

כאשר אתם מסיימים יום עבודה, הבית שלכם צריך להיות המקלט. העובדה שהוא הפך להיות אורווה, כנראה לא מיטיבה עם בריאות הנפש. מספר נשים בעלות נסיון בתחום נתנו לנו עצות איך להרים את האווירה בבית (בית וסטייל)

(צילום: shutterstock)

כאשר אתם מסיימים יום ארוך של עבודה, הבית צריך להיות המקלט והפינה השקטה שלכם. העובדה שהוא הפך להיות חצי דיר עיזים, כנראה לא עושה פלאים לבריאות הנפש שלכם. שוחחנו עם מספר נשים בעלות נסיון בתחום וביקשנו מהן לספר לנו מהן הדרכים להרים את האווירה בבית.

1. ותרו על שימוש בוילונות

"במקור ניסיתי את הטרנד הסקנדינבי של חלונות עטופים בוילונות כאמצעי השכמה קל יותר בבקרים. אבל מהר מאד הגעתי למסקנה כי להציף הדירה שלי באור טבעי, באופן מקסימלי, למעשה גרם לי להרגיש מאושרת יותר. (כן, ויטמין די הוא בהחלט הגורם לעניין.) לבקרים בסוף השבוע, יש לי את מסיכת העיניים שלי ממשי" - שרה, עורכת מגזין עיצוב לבית.

2. תלו על הקיר לוח שנה

"החיים עמוסים, לוח הזמנים הוא קדחתני, ביום טוב. וכמובן שיש לי לוח שנה מקוון שכל הזמן מצפצף ומזכיר לי על "מסיבת יום הולדת עם חברות בשעה 18:30!" (כאשר למעשה התזכורת של "לכבס את הסדינים" מצפצפת לעתים קרובות יותר), אבל לאחר שתליתי לוח שנה פיזי על המקרר שלי, המשחק השתנה. פעולת הכתיבה של מה שאני צריכה לעשות ומתי, הופכת את זה לרשמי באופן שגוגל אף פעם לא יצליח. חוץ מזה, זה נותן לבית שלי תחושה של קהילה - אני רוצה לחיות במקום שאני מוכנה להצמיד לו לוח שנה ענקי ועמוס" - קורל, עוזרת מנהלת.

3. השקיעו במברשת השירותים

הגורמים לאמבטיה נעימה ויפה הם לא רק אריחים מדהימים, טפט מיוחד ווילון מקלחת אטרקטיבי. בטח, לרכוש מברשת שירותים מהודרת ולשים אותה בתוך קנקן אמייל אולי נראה מיותר לחלוטין, אבל כל פריט קטן יכול לשנות את כל התמונה" - אנגלה, בלוגרית לייפסטייל.

4. הסתירו תזכורות לטכנולוגיה

"שקעים, כבלים ומודמים אינם צריכים להיות מוצגים לראווה. לאחרונה העברתי את כל החוטים שלי אל מאחורי המחשב והסתרתי את הנתב מאחורי עציץ רענן. ואני מתביישת לומר שזה עשה הבדל משמעותי לאיכות חיי. אני רוצה אינטרנט במהירות גבוהה, אני פשוט לא רוצה לחשוב על זה כל הזמן" - ג'וליאן, סמנכ"לית.

5. ארגנו את הבית מדי יום

"אני לא מתכוונת לנקות כל יום את כל הבית ביסודיות ולאבק מזרנים, אבל רק את המינימום (למשל, חמש דקות לפני השינה) כדי להפטר מעומס מכוער. כי כשאני חוזרת הביתה מיום ארוך, הדבר האחרון שאני רוצה לראות במה שאמור להיות חוף המבטחים והשלווה שלי הוא ערימה של בלגן - על דלפק המטבח, שולחן חדר האוכל או הכיסא בחדר השינה. וכן, לפעמים פירושו לזרוק בגדים לארון ולומר לעצמי שאטפל בהם בסוף השבוע הזה. אבל זה עובד!" - אלכסה, עורכת משנה.

6. השתמשו במרווה

"פעם נהגתי לשפוט את החברה הטובה שלי המתגוררת בקליפורניה שנוהגת לשרוף את צמח המרווה בביתה, והרהרתי ביני לבין עצמי כי היא מוזרה ממש. אבל אז היא שלחה לי מקלות מיוחדים לעניין, כמתנת חנוכה, ולאחר שבדקתי אותם במבוכה, אני חייבת לומר: אני מכורה. זה עושה באוויר ריח מתוק ונעים" - גרייס, עקרת בית.

7. צרו קשתות

"אתם יודעים מה גורם לאנשים להיות מאושרים? קשתות. תארו לעצמכם אותן בבית שלכם! אני אוהבת ליצור אותן מהאור הטבעי בחדרים בהם הוא מציף אותם. לדוגמא, תליתי קריסטל התופס את האור בחלון האמבטיה שלי. בכל פעם שאני נכנסת לשם, אני רואה כתמים של קשתות בכל הקירות. אני חווה רגע קסום כל כך בכל פעם שאני משתמשת בחדר הזה. אז יש לי את הרגעים האלה שבהם אני חושבת לעצמי "וואו! זה כל כך יפה!' וזה באמת מרים את מצב הרוח שלי" - כריסטינה, כתבת.

8. שלבו אקליפטוס במקלחת

"ביקרתי את חברתי בפריז לפני כמה שנים, והיא הניחה עלים של אקליפטוס תלויים מעל ראש המקלחת שלה, וזה גרם לכל האמבטיה הזעירה הזאת להרגיש כמו ספא מפואר, התחלתי לעשות את אותו הדבר בחדר האמבטיה שלי בניו יורק, וזה באמת עושה את ההבדל. בנוסף, זה נראה סופר יפה ואפילו גורם לשאר הדירה שלי להריח מדהים" - בריאנה, אחראית שיווק.

9. הקימו גינה

"קיבלתי גינה יחד עם דירת הסטודיו שלי בברוקלין, אבל אני חייבת לומר, עשבי התיבול במטבח שלי עשו פלאים לכל החלל: אני משתמשת בהם בתור עיצוב יפה, לקישוט מאכלים שבישלתי ולרענן את האוויר - רחל, עורכת מדור אופנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר