חוזר בו?

נתניהו מצהיר: "הכפר חאן אל אחמר יפונה"

ראש הממשלה נפגש הבוקר עם שר האוצר האמריקני ובמענה לשאלת עיתונאית אמר כי למרות דבריו אמש הוא מתכוון עדיין לפנות את הכפר הבדואי על פי החלטת בג"צ (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט אתמול (מוצאי שבת) לדחות את פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר, אמר הבוקר כשנשאל בנושא: "חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית משפט. זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצוב, קצר. משך הזמן שניתן לנסות לפנות את הכפר בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום. נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה".

את הדברים אמר נתניהו במהלך הצהרות לתקשורת בפגישתו עם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין שהגיע לביקור קצר בישראל.

"בוקר טוב המזכיר מנוצ''ין, ברוך הבא שוב לישראל. זהו ביקורך הרשמי השני. יש לנו נושאים רבים לדון בהם ונעשה זאת", אמר נתניהו בדבריו.

"ראשית, הרשה לי לומר שהברית בין ארצות הברית לישראל תחת הנשיא טראמפ מעולם לא הייתה חזקה יותר. ואני מעריך את הברית הזו ואת הידוק היחסים בינינו בכל תחום – מודיעין, שיתוף פעולה ביטחוני, סחר, שיתוף פעולה כלכלי וכמובן בגישתנו המשותפת למניעת התוקפנות באזור הזה. על כך נדון בפגישתנו – כיצד לעצור את התוקפנות הכפולה של איראן: חתירתה לארסנל גרעיני וחתירתה לארסנל קונבנציונלי ותוכניות ההשתלטות שלה על המזרח התיכון" הצהיר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי ישוחח עם שר האוצר על הכלכלה העולמית והכלכלה האמריקנית, "שיתוף הפעולה בינינו בשני התחומים האלה שהם מבטיחים מאוד. אני חושב שישראל וארצות הברית מוכיחות את החוסן שיש לכלכלות חופשיות שנותנות חופש לעמים שלהן לכושר המצאה, יזמות, יצירתיות. החשיבה והלב שלנו זהים. יש לנו אינטרסים וערכים זהים", אמר ראש הממשלה ובירך את מנוצ'ין על בואו ועזרתו לישראל בנושא היציאה מהסכם הגרעין עם איראן.

מנוצ'ין איחל יום הולדת שמח לנתניהו והוסיף: "זוהי תחנתי הראשונה בביקור במזרח התיכון. אהיה בשש מדינות. המסר השבוע הוא לדון בהטמעת הסנקציות שייכנסו בתחילת נובמבר. זה חלק חשוב כדי שלעולם לא יהיה נשק גרעיני באיראן. לא עכשיו ולא בעוד עשר שנים. זוהי המטרה המרכזית בביקור".

הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס הבוקר ב-10:00 בעקבות דחיית פינוי הכפר הבדואי-פלסטיני הבלתי חוקי - חאן אל אחמר, ועל רקע ההתנגדות לכך בממשלה. מלבד שר הביטחון אביגדור ליברמן שהודיע כי הוא מתנגד לדחייה, גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט השמיע עמדה דומה: "חאן אל אחמר יפונה. ‏מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ. ‏במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. ‏מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".

כזכור, בתחילת החודש שעבר דחה בג"ץ את עתירות תושבי קהילת חאן אל-אחמר נגד פינויים. "מתגובת המשיבים עולה כי קיים חשש של ממש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע צווי ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ולמחות, אף באופן אלים, נגד מימוש צווי ההריסה", כתב אז השופט חנן מלצר בפסק הדין. "אין לנו אלא להביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום, ללא התנגדות פיזית, כך שיתאפשר גם פינוי מסודר של התכולה בכל מבנה".

התקפלות הממשלה בנושא עוררה ביקורת רבה בקרב הימין שטען כי מול עמונה לא בחרה הממשלה להתקפל וביצעה את הפינוי כפי החלטת בג"צ. ייתכן כי הלחץ שינה גם את דעתו של נתניהו שכאמור הצהיר שהכפר יפונה בסופו של דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר