"שימוש פוליטי בבית כנסת"

פעיל 'הפלג' עתר לבית המשפט כדי למנוע כינוס של דגל התורה

"בית הכנסת הוא רכוש ציבורי והשימוש הפוליטי בו אסור" - כך נימק פעיל בכיר ב'פלג' את עתירתו היום לערכאות נגד כינוס של 'דגל התורה' בבית הכנסת המיתולוגי שבבית וגן (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שלט 'עץ' שנתלה היום מול ביהכנ"ס הגר"א (צילום: 'הפרלמנט של בית וגן')

הבחירות הסוערות בירושלים לא מפסיקות לייצר כותרות: בשעות האחרונות הוגשה עתירה לבית המשפט על ידי פעיל 'הפלג', במטרה למנוע כינוס עבור רשימת דגל התורה ('דת') ומועמדה לראשות העיר משה ליאון, שתוכנן להערב בבית הכנסת הגר"א בשכונת בית וגן.

את העתירה הגיש פעיל מוכר במפלגת עץ (של 'הפלג'), והיא מכוונת נגד כינוס שאמורים ליטול בו חלק הגר"י גנס, אחד מרבני השכונה, הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ש פלאי.

בנוסח העתירה כותבים העותרים ביו היתר, כי "בית הכנסת הוא רכוש ציבורי והשימוש הפוליטי בו אסור".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות העתירה המדוברת הועבר הכינוס לבית כנסת אחר: מנין אברכים ברחוב חיד"א 21.

העתירה שהוגשה ע"י פעיל 'הפלג' (צילום מסך)

אליעזר ראוכברגר, יו"ר דגל התורה בירושלים, הגיב לעתירה ואמר: "סופם מעידת על תחילתם. אותם אנשים שגרמו לעליית ראש עיר חילוני בחמש השנים האחרונות, אותם אנשים שלא היססו לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו, לפגוע בקדושת ירושלים, להתעלל בעשרות אלפי אזרחים חרדיים והכל על מזבח הג'ובים - קוראים עכשיו לכינוס שנועד להחזיר את ירושלים לימי תפארתה 'כינוס פוליטי'".

"אין בהם לא תורה ולא יראת שמים. אנשים שעותרים לערכאות נגד בתי כנסת... ריבונו של עולם, לאן עוד אפשר להתדרדר? הציבור הירושלמי רואה את הפעילות הזו, ומבין היטב מי לנו ומי לצרינו. מיהם האנשים שבאים לפגוע בתורה ובדעת תורה, ומיהי המפלגה היחידה שעושה הכל על מנת להציל את העיר מידיהם", הוסיף ראוכברגר.

מ'בני תורה' (הפלג) נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אין לנו שום קשר לעתירה נגד הכנס בבית וגן. מדובר ביוזמה פרטית, וכל ניסיון להלביש עלינו את הענין, גובל בהוצאת שם רע ולשון הרע ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר