זעם באופקים

אחרי שסגר עם החרדים, הוקלט רה"ע נגדם

אחרי שסגר עם הנציגות החרדית, ראש העיר אופקים, איציק דנינו, הפר בשבת האחרונה את הסטטוס-קוו, והוקלט נגד החרדים כשהוא מצהיר שיגרום לחילול שבת בעיר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לפני כחודש רעשה אופקים כאשר פוסט שהעלה ראש העיר איציק דנינו גילה כי הוא מתכוון להפר את הסטטוס-קוו ולפתוח מרכז בילוי גדול לתושבי העיר והסביבה, למרות שהוא עצמו חתם לפני כשנתיים שהדבר לא יקרה בשל אופייה הדתי-מסורתי של אופקים.

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, התגאה דנינו כי "לפני כחודש הנחיתי את מפעיל הקאנטרי למצוא מודל כלכלי שיאפשר את פתיחת המתקן בשבתות למנויים ולציבור באופקים ... שמחתי לשמוע כי נמצא המתווה שיאפשר זאת".

הנציגים החרדיים בעירייה – שותפיו הבכירים של דנינו אמרו אז כי מדובר רק בהבטחת בחירות עקרה לציבור החילוני, וכי הקאנטרי לא יפתח, אולם בשבת האחרונה הראה דנינו קבל עם ועדה כי מבחינתו הציבור החרדי נמצא בכיסו והוא פתח את הקאנטרי בשבת.

וכאילו לא די בזאת, בהקלטה הזו שמושמעת כאן בחשיפה בלעדית, נראה כי דנינו לא פועל רק נגד השבת אלא גם נגד תושביו החרדיים, תוך שהוא מסית נגדם את תושבי העיר.

"אל תפחדי, אני מספיק חזק לעמוד מולם גם עם שני מנדטים. אני יודע להעמיד אותם. אני יודע לתת להם מה שהם צריכים, ומה שהם לא צריכים הם לא מקבלים ...אם אנחנו נצא להצביע ואנחנו נהיה מספיק חזקים אז יהיו שותפים ולא בעלי הבית".

כששומעים את המילים החריפות האלו – שמתאימים להסתה של קיצוניים ממרצ או ממפלגות אנטי-דתיות אחרות, קשה להאמין שאמר אותם ראש עיר ששותפיו הבכירים הם חרדים.

תושבים חרדים באופקים זועמים על דנינו ועל הנציגים החרדים בעיר ואומרים כי מדובר בתקיעת סכין בגבה של השבת ובגבו של הציבור החרדי כולו. "המפלגות החרדיות הסכימו להיכנס איתו לקואליציה רק בגלל שהבטיח להם סגנות בשכר, אבל התושבים החרדים לא ראו מכך כלום. ההקלטה המזעזעת הזו רק מראה שמאחורי גבם, דנינו מזלזל גם בשותפיו הקואליציוניים ובסגניו, ולא רק בתושבים הקטנים".

תושבים אחרים אומרים כי "דנינו מרגיש כאילו הציבור החרדי ונציגיו מונחים בכיסו וההקלטה יחד עם פתיחת הקאנטרי בשבת מראים ששמירת קדושת השבת לא מעניינת אותו בכהוא זה. מבחינתו הניצחון בבחירות הוא היעד היחידי שכדאי לשמור עליו".

נזכיר כי האוכלוסייה החרדית הגדולה הייתה זו שהביאה בקדנציה האחרונה להכנסת חמשה נציגים חרדיים – שניים מש"ס ושלשה מ'דגל התורה' - מתוך חמשה עשר למועצה, וסגני ראש העיר היחידים המכהנים בשכר היו הרב עזרן מש"ס והרב דייטש מ'דגל התורה'.

תושבים באופקים הטוענים כי דווקא המתחרה העצמאי של דנינו - גדעון סבגי הבטיח לשמור על השבת באמצעות הבטחות לשמירת הסטטוס-קוו, מנסים לשכנע את ראשי המפלגות החרדיות לערוק למחנהו של סבגי או להצהיר כי ישבו עם כל ראש עירייה שייבחר. "דנינו בגד בציבור החרדי. לא מגיע לו שנלך אחריו באש ובמים".

ממטה הבחירות של ראש העיר איציק דנינו נמסר בתגובה: "ראש העיר, איציק דנינו, נחוש לגבש רשימה גדולה וחזקה במועצה, המייצגת את מרבית תושבי העיר ותאפשר לו להוביל מהלכים משמעותיים עבור כלל תושבי אופקים גם בשנים הבאות".

"דנינו רואה בשותפיו הקואליציוניים, מכל המגזרים, חלק בלתי נפרד מהנהגת העיר וההחלטות שהתקבלו לאורך כל הקדנציה היו על דעתם ובהסכמתם. דנינו מחוייב לשמור על הסטטוס קוו בעיר ולא ייתן לאף צד לפגוע בו.
הבריכה העירונית בעיר פעלה בשבתות ב-40 השנים האחרונות וגם הבריכה בקאנטרי פועלת בשבתות".

"ההחלטה של הזכיין לפתוח את המתקן לפעילות בשבת אינה מהווה שינוי בסטטוס קוו בעיר. מנהיגי הקהילה החרדית בעיר מוקירים ומעריכים את ראש העיר, הם עבדו עמו בשיתוף פעולה מלא בחמש השנים האחרונות. השותפות הזו תימשך גם בחמש השנים הבאות".

"כל ניסיון להציג תמונה אחרת מקורו בגורמים פוליטיים המנצלים את מערכת הבחירות כדי לגרום פילוג וקרע בין הקהילות השונות בעיר. זה לא יצלח להם".

"ראיות ומסמכים שהועברו אליכם חושפים כי מר סבגי מתנהל בחוסר אחריות ציבורי הנדרש ממי שמתיימר להתמודד על תפקיד ציבורי, כאשר מצד אחד הוא מסית את הציבור החילוני בחרדים, מצד שני מסית את הציבור החרדי נגד יוצאי חבר העמים, וכל זאת כדי ליצור קרע ושסע בין הקהילות השונות בעיר".

"הציבור באופקים מספיק חכם כדי להבין מי דואג באמת לעתידו ומי עושה מניפולציה מכוערת על גבו והוא יבוא עמו חשבון בקלפי, ביום הבחירות". תגובת מטה דנינו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר