בשורות טובות לטראמפ

הרפובליקנים מצמצמים את הפער בבחירות

סקר שנערך על ידי ה-NBC News וה-"וול סטריט ג'ורנל", מראה כי הרפובליקנים מצמצמים את הפער מול הדמוקרטים וכי אחוז התמיכה בטראמפ גדל בחודשים האחרונים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

התקשורת האמריקנית לא מפסיקה להשמיץ אותו, אבל מתברר, כי בסופו של דבר הציבור האמריקני מרוצה מתפקודו של הנשיא דונלד טראמפ.

סקר חדש של NBC News ושל "וול סטריט ג'ורנל" קובע, כי קצת יותר משבועיים לפני בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית היתרון של הדמוקרטים על הרפובליקנים בשאלה "מי עדיף שישלוט בקונגרס?" מצטמצם מעט, אבל הוא עדיין עומד על פער נאה של 9% בקרב האמריקנים שצפויים לממש את זכות הבחירה שלהם.

בקרב בעלי זכות הבחירה בכללם היתרון הדמוקרטי קטן יותר – הוא עומד על 7% לעומת 12% בחודש שעבר. הרפובליקנים יכולים לשאוב עידוד מהעובדה ששיעור בעלי זכות הבחירה המצהירים כי הם שבעי רצון מתפקודו של הנשיא דונלד טראמפ הוא כעת הגבוה ביותר מאז השבעתו לתפקיד – 47%.

בהתחשב בכך שרבים מאוד מהמצביעים במערכת הבחירות הזו מודים כי יתנו את קולם למועמד שדעתו על הנשיא טראמפ דומה לשלהם, חשובה העובדה שלפי הסקר החדש שיעור שבעי הרצון מטראמפ בארה"ב גדל מאוד: בחודש שעבר היו 44% מבעלי זכות הבחירה מרוצים מתפקודו ו-52% הצהירו שהם לא מרוצים ממנו, ואילו כעת מצהירים 47% כי הם שבעי רצון ורק 49% מצהירים כי הם אינם שבעי רצון. מדובר בציון הטוב ביותר שטראמפ זכה לו עד כה בסקר של NBC ו"וול סטריט ג'ורנל".

טראמפ מתגאה במצבה הכלכלי של ארה"ב והשיפור במצב האבטלה במדינה, זאת לצד שמירה על מעמדה של ארה"ב והחזרתה למעמד המעצמה העולמית לאחר שנות רפיסות תחת אובמה.

עם זאת, ב-NBC ציינו כי בקרב בעלי זכות הבחירה שצפויים לצאת ולהצביע בפועל, שיעור שבעי הרצון מטראמפ מעט נמוך יותר – 45%. בקרב פלח האוכלוסייה הזה 52% אינם מרוצים מטראמפ.

בסקר התבקשו הנשאלים לציין גם מהו הנושא החשוב ביותר מבחינתם במערכת הבחירות הנוכחית: 38% השיבו כלכלה ומשרות מה שמסביר את העליה בתמיכה בטראמפ, 31% ביטוח הבריאות, 23% שינוי הדרך שבה הדברים מתנהלים, 22% הדאגה למעמד הביניים ו-22% ההגירה.

לפי הסקר, בקרב בעלי זכות הבחירה יש לרפובליקנים יתרון של 15% על הדמוקרטים בשאלה איזו מפלגה מנהלת טוב יותר את הכלכלה האמריקנית, וזהו היתרון הגדול ביותר של הרפובליקנים בסוגיה זו בתולדות הסקר המשותף של שני כלי התקשורת. הדמוקרטים לעומת זאת, מובילים בדעת הקהל בסוגיות כגון זכויות נשים, ביטוח הבריאות, דאגה למעמד הביניים והגירה.

עבור הדמוקרטים הסקרים הם בשורות רעות. הדמוקרטים ציפו לניצחון סוחף בבחירות האמצע והשתלטות על הקונגרס, אך כעת ההערכות הן שהם לא יצליחו לחולל מהפכה בסנאט שם יש לרפובליקנים יתרון של שני מושבים. לסנאט חשיבות גדולה עבור טראמפ כי הוא הגוף שיכול להביא להדחתו כפי שחולמים הדמוקרטים.

ההערכה היא שבבית הנבחרים לעומת זאת יצליחו הדמוקרטים לגרוף די מושבים כדי למחוק את היתרון הרפובליקני ולחולל מהפך, אבל גם זה לא ודאי. הפרשנים מציינים, כי אם הדמוקרטים ישיבו לעצמם את השליטה בבית הנבחרים הם יוכלו למרר את חייו של הנשיא באמצעות תחקורים ועצירות תקציב ולמעשה לשתק את ממשלו של טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר