כנסת ישראל, 2018

נמצאו ה'אשמים' בחצבת: "החרדים בורים, ולא מתחסנים"

חברת כנסת מישראל ביתנו האשימה את הרבנים ואת ה"הפרדה" בין גברים לנשים בקופות החולים, בתופעת התפשטות מחלת החצבת השנה ברחבי ישראל • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צפו בדברים המסיתים (צילום: עזרא גבאי)

דיון סוער, טעון אמירות מכלילות ובוטות כלפי הציבור החרדי, נערך היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת.

הוועדה, בראשותו של ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), קיימה דיון על תפוצת מחלת החצבת בישראל, שכידוע התרחבה השנה לממדים גדולים, יחסית לשנים קודמות.

במהלך הדיון, הפנתה ח"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' אצבע מאשימה בהפצת המחלה, אל... החרדים. "יש להם בורות, ותפיסות עולם פרימיטיביות, והם בשם התורה והדת מסרבים להתחסן, ומאמינים בכל מיני דברים טפלים", אמרה הח"כית.

מלינובסקי המשיכה בטיעון דמגוגי במיוחד: "החרדים גם מנהיגים הפרדה בקופות החולים, גברים בצד אחד ונשים בצד שני. איך אפשר להתחסן ככה?".

מלינובסקי (צילום ארכיון: Hadas Parush/Flash90)

בתגובה, תקפה אותה ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), ואמרה לה בזעזוע: "איך את מעזה להכפיש פה ציבור שלם? איזו בורות? רבנים קוראים לציבור להתחסן. בעיית הלא מתחסנים קיימת בכל החברה הישראלית".

"מדוע את לוקחת דיון ענייני מקצועי שעוסק בבריאות הציבור, כדי לגרוף הון פוליטי? איפה הבושה שלך? איפה היית בתחילת הדיון?", הטיחה רפאלי בח"כית המסיתה.

לאחר מכן צייצה ח"כ רפאלי בטוויטר: "פעם האנטישמים באירופה העלילו על היהודים שהפיצו את האבעבועות השחורות. עכשיו בוועדת הבריאות - מלינובסקי מאשימה את החרדים בהתפרצות החצבת. חבל שדיון בעל חשיבות לאומית הופך למוקד רדיפה".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), תקף אף הוא את דבריה של מלינובסקי, ואמר: "דברי ההבל שלה מעידים על בורות מוחלטת ותפיסת עולם שגויה. כמה חבל כי בשביל לגרוף הון פוליטי, בוחרת מלינובסקי להכפיש ציבור שלם שמבחינתו הצווי 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' הוא צו דאורייתא. אני מצפה מגברת מלינובסקי להביע התנצלות על דבריה החמורים, ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ מלינובסקי מסרה ל'כיכר השבת' בתגובה: "רק אתמול פורסם על ידי אתר החדשות /מאקו/ נתון מדאיג כי כמחצית חולי החצבת (לפחות מהמקרים שאותרו עד כה) התרחשו בקרב האוכלוסיות החרדיות. זהו נתון מחקרי ואינו המצאה שלי".

"מעבר לחיפוש אחרי 'אשמים', חשוב לי להבהיר את עמדתי בנושא - מי שבוחר לא לחסן את עצמו או את ילדיו, נוהג ברשלנות וחוסר אחריות ומסכן סביבה שלמה. זו פגיעה מכוונת בציבור שלם, לרב החלש והעדין ביותר: תינוקות וילדים קטנים, נשים הרות, הגיל השלישי. די לשקר, די להעמיד פנים. הציבור הלא מתחסן ומנהיגיו חייבים לקחת אחריות ולנהוג לפי המלצות משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר