אביתר בנאי זוכה פרס שר החינוך למפעל חיים

הזמר והיוצר אביתר בנאי, זכה בפרס שר החינוך לתרבות יהודית למפעל חיים על פועלו בתחום התרבות היהודית. בנט בישר לבנאי על הזכיה בשיחת טלפון אישית (חדשות המוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח הצהריים (שלישי) עם הזמר והיוצר אביתר בנאי, והודיע לו על זכייתו בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית.

הפרס מוענק לאביתר בנאי על פועלו התרבותי העשיר כזמר וכיוצר. בנימוקיה ציינה הועדה כי ״אביתר בנאי אינו רק אמן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים״.

בנאי שחזר בתשובה בשנים האחרונות ולומד חצי יום בכולל אברכים, הוא אחד היוצרים המצליחים במוזיקה הישראלית כשהוא מצליח לשמור על ערכיו וחזותו החרדית בצורה מעוררת השתאות. מבחינה מוזיקלית, אלבומו האחרון נע על התפר שבין מוזיקה יהודית למוזיקה ישראלית והוא עורר דיון בגבולות עליו הוא עומד.

שר החינוך, נפתלי בנט כתב: ״אביתר בנאי הוא נשמה גדולה ויוצר נפלא. התרגשתי לבשר לו על הענקת פרס מפעל חיים כהוקרה לאמנות המצוינת שהוא יוצר. אביתר הוא אחד היוצרים המשמעותיים והמשפיעים בתרבות הישראלית בשנים האחרונות, ומהווה חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית כאחד. שיריו משלבים בין זיקה לטקסטים יהודיים לבין שפה ישראלית עכשווית, מחברים בין קהלים שונים ופונים לדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים כאחד.

הוא מסמל בעיני את ארץ ישראל היפה, וביצירתו משתף את כולנו בעולמו הפנימי ובתהליכים שעבר במהלך השנים. בנגינתו, בקולו ובמילותיו שפורטות על הלב הוא מרומם את הרוח כך שכלום לא עצוב ולילה כיום מאיר״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר