בריטניה

התיכון החרדי שקיבל 'לקוי' - בראש רשימת ההצטיינות

בית הספר החרדי בשכונת סטמפורד היל שבלונדון, הוצב במקום ה-13 והמכובד ברשימת ציוני התלמידים בבריטניה - למרות ביקורת מצד משרד החינוך שכינה אותו 'לקוי' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חרדים בלונדון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק) (צילום: http://www.yesodeyhatorah.org/)

בית ספר חרדי שספג ביקורת מצד משרד החינוך הבריטי, מסתמן כמוביל מבחינת הציונים להם זוכות תלמידותיו, כך על פי דיווח באתר hamodia.com.

'יסודי התורה', בית ספר בהנהלת הרב אברהם פינטר, ממוקם ברובע סטמפורד היל שבלונדון הבירה.

כזכור, OFSTED - המשרד הממשלתי האחראי על מוסדות החינוך, החל מוקדם יותר השנה להתערב בתכני מוסדות החינוך החרדיים, מה שגרם לדאגה בקרב הקהילות בממלכה.

במסגרת פעילות OFSTED, בדק המשרד את הרמה הלימודית במוסדות חינוך חרדיים. 'יסודי התורה' קיבל ציון 'לקוי', כאשר לפי הבדיקה יש למוסד תוכנית לימודים מצומצמת, ואיכות חינוך 'לא טובה מספיק'.

חרדים בלונדון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק) (צילום: http://www.yesodeyhatorah.org/)

אלא שכעת, נהפכה הקערה על פיה עם פרסום נתונים חדשים. פרוייקט ממשלתי בשם 'Progress 8', בודק את רמת הצטיינותם של תלמידים ב-8 מקצועות לימוד שונים, ועל פי דו"ח הפרוייקט, 'יסודי התורה' ממוקם במקום ה-17 והמכובד בין 6,530 מוסדות חינוך בריטיים.

יצויין כי 'יסודי התורה' אינו המוסד החרדי היחיד שמתפאר במקום מכובד ברשימה. במקומות גבוהים יותר זכו סמינר 'מנורה' שבצפון מערב לונדון שקיבל את המקום השישי (!), ו'סמינר בית יעקב' שבסלפורד עם המקום ה-15.

לפי הרב פינטר, מנהלו הרוחני של 'יסודי התורה', "זהו הישג מדהים עבור תלמידותינו העמלות, הצוות המוכשר והמסור שלנו והקהילה כולה".

עסקני חינוך חרדים משתמשים בממצאים אלו כדי להוביל לשינוי במדיניותו של OFSTED, ולשיפור הביקורת שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר