ליברמן התקפל

משאיות הסולר של קטאר ייכנסו שוב לעזה

שר הביטחון הורה כי החל מהבוקר שוב ייכנסו משאיות הסולר של קטאר לרצועת עזה ויאפשרו את הפעלתה של תחנת הכוח המקומית. זאת למרות המשך הטרור בגדר ובבלונים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהמשאיות שנכנסו הבוקר לעזה עם סחורות (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן שרק ביום שני אמר שישראל מיצתה את האפשרויות מול חמאס וקרא "לקבל החלטות", אימץ אמש (שלישי) את המלצת גורמי הביטחון והחליט לחדש את אספקת הדלק במימון קטאר לרצועת עזה מהבוקר. לפני כעשרה ימים הורה ליברמן לעצור את הכנסת מכליות הדלק לרצועת עזה בעקבות ההתפרעויות על גדר הגבול.

משאיות הסולר במימון קטאר נכנסו לראשונה לעזה לפני שבועיים. אספקת הסולר מיועדת להרחיב את שעות אספקת החשמל לתושבים שכרגע מסתפקים בכמה שעות חשמל בלבד והיא חלק ממאמצי הקטארים להוביל להסדרה ברצועת עזה.

בנוסף למכליות, נכנסו גם משאיות לניקיון כבישים ורחובות שהועברו לאחריותן של העיריות השונות ברצועה. בארצות הברית שיבחו את מאמצי קטאר להכניס את הסולר, למרות מאמצי הנשיא הפלסטיני אבו מאזן לטרפד העברת סחורות. אבו מאזן חושש שהסדרה עלולה לקבע את שלטון חמאס ברצועת עזה ולמנוע את האפשרות לחזרת רצועת עזה לשלטון הרשות הפלסטינית בעתיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אמש בשדרות למצב המתוח בעוטף עזה: "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש. אנחנו ננהל את זה בצורה מאוד נחושה ומאוד מחושבת. יש לנו עניין מולנו עם חונטה תיאולוגית שהשתלטה על שני מיליון איש. הם היו 3,000 לפני ההתנתקות האומללה, השגויה והטרגית והיום הם 65 אלף איש חמושים. הם מחויבים להשמדתנו ולכן הם לא ברי שיח במובן המדיני, אבל הם מבינים יפה מאוד את המסרים האחרים שלנו ואנחנו לא ניתן להם להמשיך. אנחנו גם לא ניתן להם לחלום על ביצוע זממם. הדבר הראשון שאני מחויב לו זה הביטחון. לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים".

שר הביטחון התייחס אף הוא לנעשה בגבול הרצועה בכנס תמיכה במועמד הליכוד בנתיבות שבו נכחו גם ראש הממשלה, השר אריה דרעי והשר יואב גלנט: "שאל אותי הסדרן - נו מה יהיה עם עזה? צריך להיות מאוד ברור, חלק מאיתנו מהפרשנים משום מה נוטים לאמץ קונספציה שגויה שאפשר לרצות ולתת. אני רוצה לצטט איש חשוב חכם שאמר פעם 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו'. יהיה פה שקט? תהיה רגיעה? אז אנחנו יודעים להיות שכנים. אתם לא תתנו שקט? תקבלו מה שמגיע לכם. לכן אנחנו באמת נעשה הכול על מנת שתוכלו לפתח את העיר הזאת בשקט ובביטחון ואני מקווה שהקואליציה הנוכחית גם בעיר גם בממשלה תמשיך עוד הרבה שנים".

בינתיים ההתפרעויות על הגדר וטרור הבלונים נמשכים. שש שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה בגלל בלוני תבערה. אמש פרצה שריפה גדולה מול קיבוץ מפלסים במועצה אזורית שער הנגב כתוצאה מבלון תבערה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר