"מוות ליהודים"

טבח בבית הכנסת בפנסילבניה: שבעה מתפללים נרצחו

מחבל פתח בירי בתוך בית הכנסת 'עץ חיים' בעיר פיטסבורג שפנסילבניה • שמונה בני אדם נרצחו • החשוד נלכד לאחר קרב יריות • נשיא ארה"ב: "האנשים באזור צריכים לשמור על מחסה" (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חשוד פתח הצהריים (שבת) בירי בבית הכנסת 'עץ חיים' בעיר פיטסבורג בפנסילבניה. על פי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, במקום נהרגו שבעה מתפללים ושוטר נוסף שפעל ללכוד את החשוד.

החשוד בירי נלכד על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה, וזה לאחר שהתבצר בקומה השלישית של בית הכנסת. על פי עדי ראייה, היורה צעק : "מוות ליהודים".

המשטרה המקומית העבירה מסר לקהילה היהודית שלא לצאת מהבתים: "אל תצאו מהבית עכשיו, זה לא בטוח".

בשל הירי, משטרת ניו יורק הודיעה כי תגביר את האבטחה סביב מוסדות יהודים .

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירוע החמור וכתב: "עוקב אחר האירועים בעיר. כוחות אכיפת החוק נמצאים בזירה. האנשים באזור צריכים לשמור על מחסה. נראה שיש הרבה נפגעים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין :"תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'.

"ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה"ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון - "מחבל שנכנס לבית כנסת באמצע תפילה ורוצח אנשים בדם קר - אלו מראות שפה בארה"ב מעוררים דאגה והלם. בקהילה היהודית יצטרכו לעשות חושבים בכל הנוגע למערך האבטחה".

דני דיין הקונסול הכללי בניו יורק: "היום האנטישמיות הרצחנית הגיעה למחוזותינו. מדינת ישראל ניצבת עם הקהילה היהודית של פיטסבורג, שכם אל שכם. מעשה אנטישמי, גם אם מתרחש אלפי מיילים מירושלים הוא עבור מדינת ישראל עניין פנימי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר