11 הרוגים, 6 פצועים

מסע הרצח בבתי הכנסת • שלב אחר שלב

מסע הירי החל באולם המרכזי ב"עץ חיים", שם רוברט באוורס רצח שלושה מתפללים, המשיך בקומת המרתף ברצח ארבעה מתפללים, ובקומה השלישית שם נרצחו עוד מתפללים (בעולם)

שוטרים בפיטסבורג. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

11 בני אדם נרצחו ושישה - בהם ארבעה שוטרים שהוזעקו לזירה - נפצעו, בטבח במתחם בתי הכנסת של הקהילות היהודיות בעיר פיטסבורג בפנסילבניה, שביצע רוברט באוורס. מצבם של שניים מהשוטרים מוגדר אנוש.

הזירה בבית הכנסת "נוראית", אמר וונדל הירסיץ', מנהל מחלקת הביטחון הציבורי בפיטסבורג. לדבריו זו אחת הזירות "הקשות ביותר שאי פעם ראיתי".

באוורס נכנס תחילה לבית הכנסת של קהילת "עץ חיים" - סמוך לשעה 10:00 בבוקר (שעון ארה"ב), כשהוא חמוש ברובה AR-15, הוא פרץ את הדלתות, צעק "כל היהודים צריכים למות" והחל לירות לכל עבר.

בבית הכנסת שהו באותה העת כ-40 בני אדם, שהתכנסו לקריאת שם לתינוקת שנולדה בשבוע החולף.

באוורס רצח שלושה מתפללים באולם המרכזי בבית הכנסת ולאחר מכן ירד למרתף, שם התכנסו חברי קהילת "אור חדש", פתח באש ורצח ארבעה בני אדם.

לאחר מכן נמלט אל הקומה השלישית שם החלו חילופי אש בינו לבין הכוחות המיוחדים האמריקניים, במהלכם נפצעו ארבעה שוטרים מהירי.

באותו מקום התכנסה קהילת "דור חדש", ככל הנראה לשיעור ושם הוא רצח עוד מתפללים.

לאחר שנפצע בחילופי האש עם השוטרים, באוורס הסגיר את עצמו למשטרה ונלקח למעצר.

שי מערבי היה בסמוך לאזור הירי, סיפר ל-ynet כי "אמרו לנו להישאר בבתים. הרחובות חסומים ברדיוס של קילומטר מסביב לבית הכנסת. זה בית כנסת קונסרבטיבי, ויש שם בית ספר עברי. המשפחה שלי פה אמריקנית והיא מזועזעת. זה בדרך כלל מקום מאוד בטוח. כולם פה בהלם".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לטבח בבית הכנסת ואמר: "אם הייתה אבטחה בתוך בית הכנסת, התוצאות היו שונות". לאחר מכן הוא צייץ: "האירועים בפיטסבורג נראים הרסניים יותר ממה שחשבנו במקור. שוחחתי עם ראש העיר והמושל ומסרתי להם כי הממשל הפדראלי היה ויהיה איתם לכל אורך הדרך".

איוונקה טראמפ, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אמריקה חזקה יותר ממעשיו של גזען מושחת מוסרית ואנטישמי. האמריקנים הטובים כולם עומדים לצד העם היהודי בהתנגדות למעשי טרור ושותפים לתחושות האימה, הגועל והזעם על הטבח בפיטסבורג. אנו חייבים להתאחד נגד השנאה והרשע. שהשם יברך את כל אלו שהושפעו מהאירוע".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה"ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון, שבו אמר: "הייתי שבור-לב ומזועזע מההתקפה הרצחנית על בית הכנסת בפיטסבורג היום. עם ישראל כולו מתאבל עם משפחת הנרצחים. אנו עומדים יחד עם הקהילה היהודית של פיטסבורג, אנו עומדים יחד עם העם האמריקני העומד בפני הברוטליות האנטישמית הנוראית הזאת ואנחנו כולנו מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר