המועמד החרדי בנאום אישי

דייטש: אנחנו לא עונים לאנשים שמכפישים אותנו, זה קשה

במהלך כינוס בחסידות באבוב, נשא המועמד החרדי יוסי דייטש נאום אישי, בו התייחס להתקפות נגדו ולהאשמות שנציגי אגו"י לא עזרו לתושבים, והזהיר כי 'המחלוקת יכולה להשפיע הלאה' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנאום של דייטש (באדיבות המצלם)

מאות חסידים השתתפו אמש (מוצאי שבת) בשורת כנסי בחירות למען מועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, שנערכו בין היתר בבתי המדרש של סקווירא, ביאלה ובאבוב.

במהלך הכינוס בבאבוב, אמר המועמד יוסי דייטש כי "התפקיד שלי הוא לעשות חסד, אני גם לא צריך לקבל על כך תודה, אני בטח לא ישתמש בחסד שלי - כדי לפרסמו. מי שנעזר יודע וזה מספיק", בכך התייחס דייטש למכתב התודה הרבים שקיבל מהציבור הליטאי, בשכונות החרדיות והמעורבות, על שנעזרו בדייטש בנושאים שונים.

דייטש, דיבר בלהט ובכאב ואמר כי "אם לא נעצור עכשיו את המחלוקת היא יכולה להיגרר ולהשפיע הלאה" ופתח מעט מסגור ליבו, על הטענות כאילו הוא ושאר נציגי אגודה לא עזרו לליטאים ודאגו רק לעצמם.

"כשאנחנו הולכים להצביע ועושים את מה שמורים לנו הרבנים חברי מועצת גדולי התורה זה מה שימנע את המחלוקת", אמר. "בחסדי שמיים, הגם שיש מחלוקת לצערנו, אנחנו משקיעים גם עכשיו, משקיעים הרבה שגם זה יהיה בצורה שהלהבות יהיו נמוכות. כמה אנחנו משקיעים באגודת ישראל שלא יהיו להבות".

"כמה אנחנו לא עונים לאנשים שמכפישים אותנו ועושים לנו דה לגיטימציה בציבור. כמה אנחנו משקיעים בזה ואני אומר לכם זה קשה", אמר דייטש, "זה קשה כשאתה שומע טענות שהנציגים שלנו לא עזרו לשכונות המעורבות. כשאתה שומע שהנציגים של אגודת ישראל לא נתנו את השירות לתושבים...".

ליצמן ופרוש בסקווירא

"כמה זה פוגע! כשאנחנו היינו בראש ובראשונה לעזור לשכונות המעורבות, היינו בשביל דגל התורה ועשינו הכל גם בשביל האנשים שלהם. כשהרבנים של דגל התורה חיפשו איפה לבוא להיעזר, חיפשו לקבל עזרה, הם באו לנציגים של אגודת ישראל להיעזר", טען דייטש, "ואנחנו את כל זה יושבים מבליגים ושותקים, למה? כי אנחנו לא רוצים להגביר את אש המחלוקת".

בכינוס בבאבוב אמר ליצמן כי "גם לפי הסדר המתוקן, זו תורה של אגודה להציג מועמד לראשות העיר. ככה זה שעושים מחלוקת - גם סיכומים לא מכבדים. כשאורי לופליאנסקי היה ראש עיר מטעם 'דגל', בתמיכת מרן הרב אלישיב זצ"ל הכל היה בסדר - מה הבעיה שלהם עם יוסי דייטש? בגלל שאין לו חליפה קצרה?".

ליצמן שיבח את דייטש ואמר כי "במועמדות של יוסי דייטש, מעבר לזה שאנחנו הולכים להצביע במצוות רבותינו בלי שום חשבונות - הוא גם אדם מוצלח. לא צריך לשכנע בכך את הציבור. המועמדים האחרים, אלקין מכפר אדומים, ההוא מגבעתיים".

"כשאבוטבול נפסל, הכנסנו אותו מיד לעמוד בראשות הרשימה. אנחנו מחפשים שלום, יש מי שמחפש מחלוקת, אצלנו באגודה יש אחדות, ואצלם יש מחלוקת", הוסיף ליצמן והביע תקווה "שגם לא יהיה סיבוב שני, יוסי דייטש יזכה כבר בסיבוב ראשון. מספרים לאנשים שקרים ובדיות עם סקרים שלא היו ולא נבראו".

ליצמן ודייטש בבאבוב

בכנס של חסידי ביאלה, אמר סגן השר יעקב ליצמן כי "בבני ברק יש הסכם, על כל נציג של 'עץ' שייכנס לעירייה, נציג של 'דגל' יתפטר. בירושלים, 'דגל' לא הסכימו לזה. מה ההבדל? פשוט, רצו פה לעשות מחלוקת בכוח. גור ויתרו, ויז'ניץ ויתרו, כולנו הסכמנו לוותר עבור השלום, הסכמנו לוותר להם בירושלים על הסיכום כמו בבני ברק, למען השלום. אבל זה לא סיפק אותם".

ליצמן הוסיף ואמר כי "אין לי ספק שיוסי דייטש ינצח וייבחר לראשות העיר. גם רשימת אגודת ישראל תהיה גדולה יותר בירושלים, אתם תראו את זה. מי שעושה מחלוקת לא מצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר