צפו בווידאו

יומו הראשון של מפקד הסוללה: יירוט 15 רקטות

סרן דביר, נכנס לתפקידו כמפקד סוללת כיפת ברזל במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, בסוף השבוע וכבר התמודד עם שיגור של עשרות רקטות לעבר מדינת ישראל. צפו (צבא)

(צילום: דובר צה"ל)

סרן דביר, הוא מפקד סוללת כיפת ברזל במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, שלוחמיה יירטו במהלך השבת את הרקטות שהיוו איום ליישובי עוטף עזה, שנכנס לתפקידו יממה קודם וזה לו היום הראשון בתפקיד.

סרן דביר, סיפר כי "אתמול בלילה, במהלך ארוחת ערב שבת, קיבלנו התראה על ירי מרצועת עזה לעבר יישובי מדינת ישראל. באופן מהיר כלל חיילי הסוללה קפצו לעמדות שלהם, תפסו את מקומם ובשינוי פאזה, מאפס למאה, נכנסו לעמדות והתחילו ליירט.

"מתוך עשרות מטרות ששוגרו לעבר מדינת ישראל יירטנו מעל 15 מטרות. שאר המטרות נפלו בשטחים פתוחים, ולא יורטו על פי שיקול דעתם של צוות מפקדי מרכז ניהול היירוטים".

לדבריו, "אני, מפקד הסוללה שהתחלתי את תפקידי לפני 24 שעות גאה ושמח לראות את נחישות הלוחמים והחיילים אשר במשמרתם הגנו על תושבי מדינת ישראל בנחישות, אומץ לב ותושייה. אני מאחל לכם שבוע שקט, אנחנו כאן בשבילכם, שומרים עליכם".

מטחי רקטות בערב שבת ובמהלך הלילה, ובעקבותיהן תקיפה מסיבית של חיל האוויר ברצועה. כל זאת, דווקא לאחר דיווחים על כך שמצרים גיבשה הבנות בין ישראל לחמאס . אזעקות צבע אדום נשמעו פעמים רבות בעיר שדרות ובמועצות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול החל מאמש (יום ו') בשעה 22:03.

במהלך ליל שבת ובבוקר יום שבת שוגרו יותר מ-30 רקטות לעבר ישראל, אל העיר שדרות ובמועצות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. כיפת ברזל יירט כ-15 רקטות, שבעה לקו בחרדה בעקבות המטח ושישה נפצעו קל במהלך הריצה למרחב המוגן.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על ירי הרקטות. "על האויב להבין שההתנגדות לא תקבל את המשוואות שהוא כופה, המבוססות על הרג מצדו ושקט מהצד שלנו. החלטנו להגיב על התוקפנות ופעלנו בכוח רצון ונחישות. נשמור על ההתנגדות ועמדתה - הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם. אנו נהיה מחויבים להפסקת האש אם ישראל תהיה מחויבת לה. ההתנגדות הפלסטינית תגיב על כל תקיפה ישראלית".

בעקבות מטחי הרקטות, תקך צה"ל כ-80 מטרות טרור ברצועת עזה. בתקיפה לקחו חלק עשרות מטוסי ומסוקי קרב וכלי טיס נוספים. בין היתר הותקף ונחרב המטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר